Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare a reușit în opt luni să finalizeze doar 21 de dosare din 173 de solicitări
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB), instituție creată în acest an cu scopul declarat de a oferi soluții alternative în litigiile dintre clienți și bănci, a reușit în opt luni de existență să finalizeze 21 de dosare din 173 de solicitări, reiese din datele prezentate joi de CSALB.
“În aproape 8 luni de când Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar funcționează efectiv, numărul cererilor conforme a ajuns 173. Din acestea, 35 de solicitări sunt în faza de filtru, iar 33 sunt deja dosare în diverse stadii de soluționare. Până acum, 21 au fost finalizate, de patru ori mai multe decât în iunie 2016”, se arată într-un raport al instituției. În ceea ce privește cererile clasate, reprezentanții CSALB spun că numărul acestora a ajuns la 105, iar 20% dintre ele sunt clasate deoarece unii consumatori, după ce depun cererea de soluționare amiabilă, nu mai transmit către CSALB și celelalte documente necesare soluționării, în termenul de 90 de zile.
Totuși, 80% dintre cereri sunt clasate ca urmare a refuzului comercianților de soluționare prin procedurile instituției, pentru diverse motive.
CSALB, care a început activitatea de soluționare a litigiilor în martie, a decis să aducă schimbări în modul în care își desfășoară activitatea, potrivit profit.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!