Infiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară
Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de ordonanţă de urgenţă pentru înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară, măsura impunându-se, potrivit MT, ca una dintre condiţionalităţile ex-ante pentru a beneficia de fonduri din bugetul alocat României din fonduri structurale destinate infrastructurii de transport feroviar.
Conform Master Planului General de Transport, România trebuie să implementeze patru direcţii de acţiune, şi anume restructurarea reţelei de transport feroviar în sensul concentrării pe o reţea de transport eficientă astfel încât alocarea de fonduri pentru întreţinere, mentenanţă şi reparaţii curente să fie orientată pentru o reţea de transport feroviar sustenabilă din punct de vedere economic; atribuirea contractelor de servicii publice pentru operarea pe linia de cale ferată pentru transportul public de călători să aibă loc numai pe bază de licitaţii organizate conform legii pentru operatorii de transport feroviar; introducerea indicatorilor de performanţă care să stea la baza monitorizării contractelor de servicii publice legal încheiate; introducerea unor programe de eficientizare a activităţilor desfăşurate în sectorul de transport feroviar, inclusiv pentru CFR Infrastructură, care trebuie să fie implementate de o structură specializată organizată sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
„Urgenţa reglementării este determinată de faptul că România trebuie să facă dovada îndeplinirii condiţionalităţilor ex-ante inclusiv pentru sectorul feroviar. În caz contrar, România riscă suspendarea/întreruperea fondurilor alocate în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare pentru sectorul feroviar în valoare de aproximativ 1,280 mld. euro şi a sumei de 1,200 mld. euro în cadrul Mecanismului de Interconectare a Europei, fapt care constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată”, se arată în proiect.
Potrivit proiectului, printre atribuţiile ARF se numără stabilirea şi implementarea măsurilor necesare pentru concentrarea reţelei de transport feroviar pe o reţea care poate fi administrată eficient de către operatorul de infrastructură feroviară, astfel cum aceasta va rezulta din strategia de eficientizare care va fi elaborată în acest sens, precum şi stabilirea, derularea şi implementarea măsurilor necesare pentru atribuirea contractelor de servicii publice destinate serviciului public de transport feroviar de călători pentru toţi operatorii de servicii publice, în condiţiile prevăzute de lege, scrie curierulnational.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!