Grupul clientilor imprumutati in franci elvetieni: Modificările aduse procedurii CSALB reprezintă un nou motiv de neîncredere în această instituţie
Centrul pentru Soluţionarea Alternativelor Bancare (CSALB) a schimbat regulile la două luni după intrarea sa în vigoare:consumatorii bancari nu-şi mai pot alege singuri conciliatorii
Dacă, iniţial, procedura CSALB sublinia că cel care alege conciliatorul este clientul bancar, de la începutul lunii martie, acest aspect s-a modificat, în prezent cel care conciliază disputele dintre bănci şi consumatori fiind desemnat de membrii CSALB.
Pe site-ul Centrului apar ambele variante, astfel încât consumatorii pot fi induşi în eroare şi încurajaţi să facă primii paşi spre rezolvarea, prin CSALB, a divergenţelor pe care le au cu creditorii lor, în speranţa că, după ce băncile vor accepta acest demers, vor putea opta pentru ce conciliatori doresc din lista disponibilă.
În realitate, însă, lucrurile stau alt¬fel – în momentul în care clienţii solicită detalii cu privire la persoana ce ar urma să stingă conflictul dintre ei şi instituţiile de credit, află că aceasta va fi desemnată de CASLB şi că aspectul este menţionat într-un document de pe site-ul Centrului, care modifică procedurile iniţiale.
Astfel, în timp ce procedura iniţială arăta: „Consumatorul poate alege un conciliator din Lista Conciliatorilor stabilită de Centrul SAL, care poate fi acceptat sau nu de către comerciant”, procedura modificată subliniază că „cererea consumatorului este repartizată aleatoriu, spre soluţionare, unui conciliator din Lista Conciliatorilor stabilită de Centrul SAL, care poate fi acceptat sau nu de către părţi”.
Reprezentanţii CSALB ne-au specificat că decizia a fost luată de conducerea CSALB, în data de 8 martie, în vederea asigurării independenţei şi imparţialităţii specialiştilor desemnaţi.
Reprezentanţii Grupului Clienţilor înprumutaţi în franci elveţieni (CHF) spun că nu înţeleg de ce au fost operate modificări care nu au fost anunţate la timp pe site, subliniind: „Modificările aduse procedurii CSALB reprezintă un nou motiv de neîncredere în această instituţie. Citeşti una pe site, iar la telefon ţi se spune cu totul altceva. Prin ce mecanism are loc această repartizare aleatorie? Cum se garantează că e aleatorie?”
Alexandru Păunescu, directorul Departamentului Juridic din cadrul BNR şi membru în Colegiul de Coordonare a Centrului, ne-a spus, în urmă cu aproape o lună, că de soluţionarea propriu-zisă a litigiilor se vor ocupa conciliatorii, selectaţi pe baza unor criterii prevăzute în ordonanţa de înfiinţare a Centrului şi după o metodologie stabilită de conducerea entităţii, respectiv de Colegiul de Coordonare a CSALB, scrie bursa.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!