Noul SUV Q5 de la Audi

 

Mijlociul familiei Q de la Audi a beneficiat în acest an de o „recalibrare“ menita sa îl faca mai atractiv în lupta cu rivalii din segmentul SUV-urilor premium. Noul Q5 nu mai este doar fratele mai mic al lui Q7.

Razboiul dintre cei trei mari producatori germani de vehicule premium este tot mai acerb si da nastere unor batalii punctuale al caror învingator depinde adesea doar de lansarea unui nou model sau de îmbunatatirile aduse unuia dintre combatanti.

Cresterea puternica a segmentului SUV-urilor premium, care, în ciuda crizei, s-a majorat anul trecut cu peste 10%, a împins toti concurentii sa încerce cucerirea unei parti cât mai mari din clienti. Asa se faca ca, celor patru cavaleri bavarezi de la BMW – X1, X3, X5 si X6 –, lideri autoritari ai clasei, li se opun tot mai des noi ba cei patru teutoni de la Mercedes-Benz – GLK, ML, GL si G -, ba cei trei frati de la Audi – Q3, Q5 si Q7.

În primele noua luni ale acestui an luptele duse pe piata româneasca s-au soldat cu victoria celor de la BMW, care au comercializat 941 de SUV-uri premium, în crestere cu 12% fata de aceeasi perioada din anul trecut. Cele patru modele Mercedes-Benz din segment au atras 607 clienti, cu 38% mai multi decât anul trecut. Daca gama Q a celor de la Audi este deocamdata nevoita sa se multumeasca cu pozitia a treia, totalizând doar 524 de unitati vândute, cresterea de 91% dezvaluie o potentiala confruntare de la egal la egal în urmatoarele luni sau, cel mai târziu, anul viitor.

Modernism versus sportivitate si traditie

Sosit mai târziu decât rivalii sai directi în segment, marca Audi a fost nevoita sa îsi gaseasca un drum aparte catre clienti, astfel încât sa nu se confrunte direct nici cu sportivitatea dovedita a celor de la BMW si nici cu traditia si clasicismul celor de la Mercedes-Benz. Varianta aleasa pare sa fi fost modernismul, dar asta fara sa excluda câte putin din ceea ce aveau mai bun competitorii. Rezultatul se dovedeste atractiv pentru clienti, iar baza solida de la care a pornit marca din Ingolstad­t, detinuta de grupul Volkswagen, a garantat atingerea unor marje de profit la care altii pot doar sa spere.

Considerat pâna de curând doar un frate mai mic al lui Q7, modelul Q5 a fost modificat partial în acest an, câstigând atât în forta, cât si în comportament rutier si confort. Aerul de coupè al modelului pare sa-i stea mult mai bine lui Q5 decât lui Q7, prea masiv si supradimensionat, în timp ce interiorul a fost decorat cu materiale noi si mult mai placute la atingere. Mai greu de observat, dar extrem de importanta, este gama de propulsoare compusa din trei dieseluri cu puteri cuprinse între 143 CP si 245 CP si doua uzine de forta alimentate cu benzina care dezvolta 225 CP, respectiv, 272 CP.

Varianta testata de Capital, cu tractiune integrala si dotata cu un motor TDI de 2.0 litri care dezvolta 177 CP, cuplat la o transmisie automata S-tronic cu sapte rapoarte, în varianta S-line, are un pret de catalog de 43.680 euro, însa importatorul a ales sa adauge un pachet optional în valoare de nu mai putin de 23.448 de euro. E drept ca pentru acesti bani clientul intra în posesia unui adevarat robot dotat cu o multime de sisteme de comanda si control care îi fac viata la bord mult mai usoara.

Comportamentul rutier al „robotului“ de care vorbim este greu de criticat, având în vedere ca orice „extravaganta“ a soferului este rapid domolita de sistemele de asistenta. Masina este extrem de stabila în viraje si ofera un confort foarte apropiat de cel pus la dispozitie de un Mercedes-Benz. În fata concurentilor directi, Audi câstiga detasat la capitolul ambi­anta interioara, fiind o varianta demna de luat în calcul de orice client care îsi doreste un SUV premium de dimensiuni medii.

Cel mai ieftin Audi Q5 poate fi achizitionat în prezent cu 35.300 de euro, în timp ce varianta hibrid ajunge la 58.199 euro.

Robert Stan, Capital.ro

 

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie