Unde se va simti scaderea TVA? In buzunarele romanilor sau in profitul retailerilor?

 

Bursa.ro scrie despre reducerea generala a TVA de la inceputul anului viitor.

magazin de bricolajReducerea generala a TVA de la inceputul anului lasa mai mult spatiu de manevra retailerilor din zone de nisa, unii apeland la adevarate flotari de marketing pentru a masca retinerea „la sursa” a unei parti din scaderea taxei, scrie publicatia.

De la 124 lei (100 plus TVA) un produs nealimentar/serviciu va costa din ianuarie 120 lei (100 plus TVA), echivalent unei reduceri de 3,2%. Va merge aceasta reducere doar in buzunarul clientului, cum s-a intamplat in general cu scaderea TVA la produse alimentare?

Reducerea TVA este distribuita uniform intre produsele de mare rulaj si cele de nisa iar strategiile adoptate de comercianti vor fi diferite. De pilda, un comunicat IKEA, transmis Mediafax, arata ca „IKEA Romania reduce preturile in medie cu 2,3% pentru intreaga gama a companiei, formata din 9.415 produse, in timp ce pentru cele mai cautate 344 de articole scaderea medie va fi de 15,5%, pentru a redistribui catre clienti reducerea TVA care va intra in vigoare la 1 ianuarie”. De ce era nevoie de un comunicat, nu era mai simplu sa se taie toate preturile cu… dar stati putin, compania anunta o reducere medie de 2,3% a preturilor si nu una de 3,2% cat ar reprezenta matematic reducerea TVA de la 24% la 20%. Pana si cifrele corespund, ordinea lor insa nu. IKEA ne mai spune, adormind si mai mult simtul de observatie, ca pentru cele mai cautate produse reducerile vor fi de fapt mai mari. Adica nu pierdem de fapt prin reducerea medie a TVA-ului cu numai 2,3% in loc de 3,2%, ci chiar vom castiga… daca ne axam pe cele mai cautate produse. De ce n-a scazut insa compania toate preturile cu 3,2% lansand pentru celelalte ajustari o campanie promotionala? Poate ar fi avut mai putin de castigat asa?

Vezi mai multe AICI

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie