Executivul a decis prorogarea unor termene legate de obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
Executivul a decis prorogarea unor termene legate de obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, informeaza legestart.ro.
OUG nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare a intrat in vigoare pe 11 decembrie 2015, data publicarii in Monitorul Oficial nr. 923/2015.
Noile reglementari modifica OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Potrivit expunerii de motive, legislatia subsecventa ordonantei de urgenta are ca termen de aprobare data de 31 decembrie 2015, iar faptul ca, odata elaborate, aceste acte normative care au caracter tehnic se notifica Comisiei Europeane, termenul de asteptare a unui raspuns fiind de minimum trei luni, la care se adauga alte trei luni in cazul in care Comisia Europeana sau unul sau mai multe State membre transmit observatii sau opinii detaliate, prorogarea termenelor de legiferare este obligatorie atat pentru evitarea incalcarii prevederilor directivei, cat si pentru evitarea unui impact economic negativ asupra mediului de afaceri.
Termenul prevazut initial era 1 august 2017, dar ordonanta amana pana la 1 februarie 2018 termenul pana la care procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale, se aproba prin ordin al presedintelui ANAF.
Vezi mai multe AICI
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!