Disciplina ”Notiuni de prim-ajutor” ar putea deveni obligatorie in invatamantul preuniversitar si universitar
Disciplina ”Notiuni de prim-ajutor” ar putea deveni obligatorie in invatamantul preuniversitar si universitar, conform unei propuneri legislative de modificare a Legii Educatiei, despre care scrie romaniatv.net.
Proiectul a fost depus pe 25 noiembrie la Biroul Permanent al Camerei Deputatilor si se afla in consultare publica pana pe 30 decembrie 2015.
”In toate nivelurile sistemului national de invatamant, preuniversitar si universitar, cu exceptia celui prevazut la art 23. alin 1.lit a, se include disciplina ”Notiuni de prim-ajutor” ca disciplina obligatorie de studiu. Planul si programa nationala precum si conditiile ce trebuie indeplinite de personalul didactic pentru disciplina Notiuni de prim ajutor se aproba prin ordin comun al Ministerului Educatiei Nationale si al Ministerului Sanatatii”, se arata in propunerea legislativa.
Initiatorii proiectului isi motiveaza propunerea intrucat fiecare individ trebuie sa stie sa actioneze atunci cand se afla in fata unei urgente medicale sau sa cunoasca modalitatile de a evita sau reactiona in fata unui pericol cu potential vital.
”Actuala pregatire necorespunzatoare a populatiei privind acodarea primului ajutor e cauzata in primul rand de slaba eficienta a actualelor programe. De cele mai multe ori avem de-a face cu o abordare superficiala si sumara in cadrul orelor de dirigentie, biologie sau educatie fizica sau cu predarea sporadica de catre diverse organizatii sau persoane (…)Scopul legii este de a corecta aceste deficiente si de a introduce notiunile de prim-ajutor ca disciplina obligatorie de studiu”, se arata in expunerea de motive.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!