ANPC a castigat definitiv la Tribunalul Bucuresti un proces privind combaterea practicilor incorecte ale CEC Bank in relatia cu unii consumatori
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a castigat definitiv la Tribunalul Bucuresti un proces privind combaterea practicilor incorecte ale CEC Bank in relatia cu unii consumatori, se arata intr-un comunicat al autoritatii emis luni, 9 noiembrie 2015.
ANPC a fost sesizata cu privire la faptul ca operatorul financiar bancar CEC BANK SA a procedat la cesiunea creantelor unor consumatori, care au decurs din contractul de credit de refinantare garantat cu ipoteci.
In contractual incheiat, banca avea posibilitatea in cazul in care s-au inregistrat intarzieri mai mari de 90 de zile sa recurga la inceperea procedurii de executare silita, aceasta din urma alege sa cesioneze creanta izvorata din acest contract, dar cesiunea se efectueaza catre o persoana fizica si nu unei persoane juridice asa cum a prevazut in contract si asa cum este prevazut la art 71 alin. 5 din OUG 50/2010 modificata prin Legea 288/2010.
La data si ora controlului banca nu a facut dovada faptului ca a procedat la notificarea scrisa a codebitorului cu privire la faptul ca ratele aferente contractului de credit inregistreaza intarzieri sau cu privire la faptul ca respectiva creanta a fost cesionata unei persoane fizice.
Judecatoria Sectorului 3 Bucuresti a dispus, in prima instanta, admiterea plangerii si anularea procesului verbal de contravenţie. ANPC a formulat apel la Tribunalul Bucuresti, care a dispus respingerea apelului formulat de CEC Bank, schimbarea sentintei apelate in sensul ca respinge contraventionala ca neintemeiata.
Vezi AICI solutia pe scurt
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!