Ce trebuie sa stii despre munca la domiciliu
Munca la domiciliu este reglementata de articolele 108-110 din Codul muncii, informeaza legestart.ro.
Contractul de munca la domiciliu trebuie sa contina pe langa clauzele esentiale ale unui contract individual de munca si cateva clauze specifice:
– precizarea expresa ca salariatul lucreaza la domiciliu;
– programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa controleze activitatea salariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului;
– obligatia angajatorului de a asigura transportul materiilor prime si al materialelor utilizate in activitate, precum si al produselor finite la si de la domiciliul salariatului.
Dupa caz, contractele de munca la domiciliu pot fi incheiate pe durata determinata sau nedeterminata; cu timp integral sau partial, respectiv cu norma intreaga sau redusa; sau de sine statator sau in cumul de functii.
Codul muncii nu prevede ca angajatorul sa suporte contravaloarea materiilor prime si a materialelor sau a cheltuielilor pe care salariatul le face in procesul muncii (spre exemplu, electricitatea consumata in utilizarea calculatorului).
In cazul in care aceste cheltuieli sunt suportate de salariat, veniturile incasate pentru prestarea muncii s-ar micsora proportional cu facturile asociate activitatii sale. artile insa pot conveni intre urmatoarele modalitati de gestionare a acestei situatii privitoare la munca la domiciliu:
– Angajatorul sa fie acela care procura materiile prime și materialele;
– Salariatul sa fie cel care le procura, insa pe cheltuiala angajatorului;
– Salariatul sa procure materiile prime și materialele pe cheltuiala lui, insa cu asigurarea unui salariu corespunzator care sa ii permita aceste cheltuieli, solutie ce poate fi aplicata si altor cheltuieli de productie (precum energia electrica).
Persoanele care lucreaza la domiciliu se bucura de toate drepturile recunoscute prin lege și prin contractele colective de munca aplicabile salariaților al caror loc de munca este la sediul angajatorului.
Angajatorul poate vizita salariatul la domiciliul acestuia in timpul programului de lucru, iar refuzul accesului se considera abatere disciplinara.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!