Cat de credibil va fi Centrul SAL daca va fi coordonat de reprezentanti ai bancherilor?

 

Ordonanta nr.38/2015 care transpune in legislatia nationala prevederile Directivei nr. 2013/11/UE privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum a intrat in vigoare. In domeniul acte normativebancar s-a infiintat Centrul de solutionare alternativa a litigiilor din sistemul bancar, denumit Centrul SAL, prin care consumatorii isi pot rezolva diferendele pe care le au cu bancile sau sucursalele bancare straine din Romania.

Jurnalul.ro noteza ca directiva transpusa in legislatia romaneasca in loc sa simplifice lucru­rile, le complica si mai mult. Infiintarea centrului se loveste de cateva probleme, neclarificate de ordonanta, in special legate de finantare si de profesiile persoanelor care vor lua decizii. Centrul SAL va fi coordonat de un Colegiu, format din cinci membri, cate unul de la Banca Nationala a Romaniei, Asociatia Romana a Bancilor, ANPC, asociatiile de consumatori constituite conform legii si de un membru independent ales de primii patru.

Cat de credibil va fi acest Centru daca va fi coordonat de reprezentanti ai bancherilor?

Presedintele Consiliului de Mediere, Mugur Bogdan Mitroi sustine ca entitatea guvernata de BNR nu poate exista pentru ca isi pierde caracterul de neutralitate si impartialitate din moment ce Banca Nationala are atributii de control asupra bancilor care finanteaza acest centru.

Vezi mai multe AICI

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie