Cat de functional va fi Centrul SAL pentru litigiile bancare?
Cat de functional va fi Centrul SAL pentru litigiile bancare?, se intreaba paginadebanci.ro.
In Ordonanta Guvernului 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti se regasesc o serie de probleme care ar putea zadarnici scopul de a rezolva mai simplu si mai rapid litigiile dintre profesionisti si consumatori, mai ales in domeniul produselor financiar-bancare.
Conform OG nr.38/2015, o entitate SAL ar putea sa impuna solutii, ceea ce ar fi contradictoriu cu alte prevederi, dar si cu principiul liberului acces la justitie.
O alta problema este gratuitatea procedurii care nu reiese limpede din textul ordonantei, existand neconcordante intre o prevedere expresa cu privire la lipsa costurilor pentru consumator si prevederile privitoare la finantarea Centrului SAL, entitatea ce se va ocupa de litigiile cu bancile.
Alegerea organismului de conducere a Centrului SAL este cea mai mare dintre problemele actului normativ, care ar putea pune in discutie sau eficienta organismului, sau impartialitatea acestuia, este cea privitoare la alegerea organismului de conducere a Centrului SAL.
Vezi mai multe AICI
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!