CCR sesizata de Avocatul Poporului in legatura cu exceptia de neconstitutionalitate a odonantei privind stabilirea destinatiei unor bunuri imobile confiscate

 

Avocatul Poporului (AP) a sesizat Curtea Constituțională a României (CCR) cu excepția de neconstituționalitate a Ordonanței de urgență a Guvernului 7/2015 privind stabilirea destinației unor bunuri imobile confiscate.

curtea constitutionalaÎn opinia Avocatului Poporului actul normativ vizat este neconstituțional în integralitatea sa întrucât contravine dispozițiilor constituționale ale art. 115 alin. (4) privind regimul ordonanțelor de urgență și ale art. 1 alin. (4) ce consacră principiul separației și echilibrului puterilor în stat.

„Analizând atât preambulul ordonanței de urgență, cât și nota de fundamentare a acesteia, Avocatul Poporului constată că situația extraordinară și urgența (care ar justifica adoptarea unei ordonanțe de urgență) sunt doar proclamate, fără a fi în realitate motivate și fără a fi precizat vreun element cuantificabil prin care să se demonstreze motivele având caracter de urgență și situația extraordinară în care se află Guvernul, din cauza cărora nu poate asigura îndeplinirea funcției de administrare a proprietății publice și private a statului, cu respectarea principiul economicității, eficienței și eficacității în utilizarea fondurilor publice și în administrarea patrimoniului”, se arată într-un comunicat al AP transmis vineri AGERPRES.

Autorul sesizării consideră că motivarea situației extraordinare și a urgenței din preambulul ordonanței de urgență este insuficientă și nu corespunde exigențelor art. 115 alin. (4) din Legea fundamentală.

AP subliniază că Motivele expuse nu sunt de natură să explice caracterul extraordinar al situației, ci descriu o situație de fapt cu care se confruntă instituțiile publice (spații insuficiente), precum și o soluție pentru rezolvarea acesteia (imobilele confiscate intrate în proprietatea privată a statului).

„Or, niciuna dintre aceste împrejurări nu are caracter extraordinar și nu implică o deficiență gravă, inopinată, care să pună în pericol grav un interes public, o situație de criză, excepțională care necesită identificarea urgentă a unei soluții. Mai mult, necesitatea adoptării de măsuri legislative și instituționale care să permită o mai bună administrare a bunurilor sechestrate și confiscate este cunoscută la nivelul Guvernului de peste 3 ani, reprezentând unul din obiectivele acestuia menționate în Hotărârea Guvernului 215/2012 privind aprobarea Strategiei naționale anticorupție pe perioada 2012-2015, a Inventarului măsurilor preventive anticorupție și a indicatorilor de evaluare, precum și a Planului național de acțiune pentru implementarea Strategiei naționale anticorupție 2012-2015”, argumentează sursa citată.

Potrivit comunicatului, poate fi reținută ingerința legiuitorului delegat în atribuțiile de legiferare ale Parlamentului, ceea ce contravine principiului constituțional al separației puterilor în stat, prevăzut de art. 1 alin. (4) din Legea fundamentală. agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , , ,

Comentarii oprite

Ne pare rău! Publicarea de comentarii nu este permisă.

Distribuie