Furnizorii de energie electrica si gaze vor face o campanie de informare a clientilor privind drepturile ce li se cuvin in relatia cu ei
Campania va fi multianuală şi începe din 1 iulie, în contextul în care liberalizarea completă a pieţei de gaze şi electricitate pentru clienţii casnici din România intră în linie dreaptă. Toate costurile acestei campanii se vor regăsi în facturile consumatorilor.
Furnizorii de energie electrică şi de gaze vor porni o campanie de informare a clienţilor lor privind drepturile ce li se cuvin în relaţia cu ei, tarifele practicate, precum şi furnizarea de date şi informaţii din factura la utilităţi, potrivit unui proiect de ordin al ANRE, reglementatorul pieţei de energie din România. Această campanie va porni de la 1 iulie şi va continua până în 2018, data la care piaţa de gaze pentru consumatorii cansici va fi în întregime liberalizată, termenul pentru piaţa de electricitate pentru consumatorii casnici fiind în 2017.
Proiectul de ordin este lansat în dezbatere publică pentru 30 de zile.
Fiecare furnizor de electricitate sau gaze de pe piaţa reglementată, cu peste 100 de clienţi, va trebui să aloce anual bani pentru campanie în limita a 1% din costurile proprii anuale ale companiilor, aferente activităţii de furnizare reglementată, pentru furnizarea de energie electrică, şi în limita a 0,5% din costurile de furnizare reglementată, pentru furnizarea de gaze. În România, există patru mari furnizori de energie electrică pe piaţa reglementată, Enel, CEZ, E.ON şi Electrica. Pe piaţa reglementată de gaze, sunt doi furnizori majori, GDF Suez şi E.ON. Toate aceste companii laolaltă rulează afaceri de peste 1 miliard de euro în furnizarea reglementată de gaze naturale şi electricitate, deci vor putea să aloce milioane de euro în această „mega-campanie” de informare a clienţilor. Mai ales că toate cheltuielile le vor transfera consumatorilor casnici, pentru că reprezintă costuri justificate recunoscute de către ANRE. „Păi, nu e normal? Operatorul descarcă toate aceste costuri în factura consumatorului. Noi îi obligăm să facă această informare, ei o fac pe banii lor, apoi îşi recuperează costurile în factura clienţilor”, a spus, pentru ECONOMICA.NET, Niculae Havrileţ, preşedintele ANRE.
Citeste mai departe pe economica.net
Comentarii oprite
Ne pare rău! Publicarea de comentarii nu este permisă.