Doar un sfert dintre companiile cu profit au recurs la facilitatea din Codul fiscal pentru sponsorizări

 

Companiile cu profit ar fi putut să direcționeze, în 2015, peste 375 de milioane de euro către sectorul neguvernamental. Doar 23% au folosit facilitatea fiscală, deși nu implică niciun cost, fondurile virate reprezentând 42% din suma totală care ar fi putut fi oferită pentru sponzorizări, arată un studiu făcut de Fundația HOSPICE Casa Speranței, EY România și Asociația pentru Relații Comunitare, pe baza datelor ANAF.
sponsorizare, donatiePotrivit datelor furnizate de ANAF, în 2015, 150.541 de societăți comerciale au realizat profit în România. Dacă toate acestea ar fi direcționat către sectorul non-profit suma maximă prevăzută de lege, peste 375 de milioane de euro ar fi putut susține domenii cheie precum sănătatea, mediul și educația.

Totuși, doar 34.811 dintre aceste companii, reprezentând 23% din total, au înregistrat cheltuieli de sponsorizare, mecenat sau cu burse private, suma totală direcționată către ONG-uri fiind de aproape 157 de milioane de euro ”, arată Laszlo Bodor, director de fundraising și comunicare al HOSPICE Casa Speranței, scrie profit.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie