Dan Pitic: „Avem acest sentiment de răţuşcă urâtă“
Joi, 22 septembrie, la Cluj a avut loc a noua întâlnire ZF Antreprenorii României, un proiect derulat de ZF împreună cu Banca Transilvania, prin care încercăm să scoatem la lumină antreprenori români, firmele lor, cu afacerile şi realizările, dar şi cu problemele lor.
Deşi firmele româneşti angajează cei mai mulţi oameni din economie – 2,5 milioane – şi raportează un profit mai mare decât multinaţionalele (la nivelul anului 2014 companiile româneşti au raportat un profit de 14 miliarde de lei, în timp ce companiile străine au raportat o pierdere de 2 miliarde de lei), vocea lor nu se aude pe nicăieri, iar mai mult decât atât, sunt aruncaţi „la câini“.
Mai mult decât atât, cei care au avut puterea pe mână nu au făcut din România un brand de ţară, ci un brand de low-cost, de angajaţi ieftini şi bine calificaţi şi de ajutoare de stat pentru investiţiile străine (cel mai mare proiect de distracţii din Bucureşti – Therme -, în care se scaldă toată lumea este făcut cu bani de la statul român).
„Avem acest sentiment de răţuşcă urâtă“, spune antreprenorul Dan Pitic, proprietarul (patronul) companiei AX Perpetuum Impex SRL din Cluj, un producător şi distribuitor de articole pentru amenajări interioare şi exterioare, cu afaceri de peste 100 de milioane de lei.
Dan Pitic, un economist şi un inginer, vrea să fie cel mai complet producător de grădină din România.
„Nu suntem mai slabi ca alţii, suntem cel puţin la fel de muncitori, hotărâţi, determinaţi, creativi, dacă nu chiar mai mult“, adaugă el.
„Dar ne lipseşte curajul de a ieşi în afară şi de a ne bate şi de a arăta că suntem la fel de buni ca ceilalţi“, menţionează el, scrie zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!