Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar a pronunțat hotărâri în șapte dosare
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB) a pronunțat, de la înființare până în prezent, hotărâri în șapte dosare, care au și fost puse în aplicare, iar 123 de solicitări se află în diverse stadii de soluționare, se arată într-un comunicat al Centrului transmis, miercuri, AGERPRES.
„Din luna martie și până la finalul lunii iunie, în șapte dosare s-au pronunțat deja hotărâri pe care consumatorii și comercianții le-au agreat, iar ele au și fost puse în aplicare. Niciun consumator nu a contestat până acum soluția propusă de conciliator. Fiecare decizie a fost pronunțată, în medie, în aproximativ 30 de zile, față de termenul maximal de 90 de zile. În acest moment sunt 123 de solicitări venite din partea consumatorilor, aflate în diverse stadii de analiză sau soluționare. De reținut este faptul că procedurile SAL sunt gratuite pentru consumatori„, se menționează în comunicat.
Potrivit documentului, cele mai frecvente solicitări venite din partea consumatorilor sunt legate de comisionul de risc sau administrare percepute pentru un credit, de ratele lunare considerate de consumatori ca fiind mărite în mod abuziv, de clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, de aplicarea unor dobânzi penalizatoare, de restituirea sumei ce a rezultat din majorarea marjei dobânzilor sau de reducerea marjei și înghețarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit (în CHF), informeaza agerpres.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!