Judecători: „Ridicarea maşinilor nu trebuie să aibă scop patrimonial“

 

Guvernul şi Ministerul de Interne au tolerat timp de 10 ani hingherii de maşini fără să facă nimic. Este concluzia magistraţilor Curţii de Apel Bucureşti care au obligat Guvernul şi Ministerul de Interne să elaboreze regulamentul de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar.
ridicare masiniJudecătorii Curţii de Apel Bucureşti care au obligat Guvernul şi Ministerul de Interne să elaboreze regulamentul de ridicare a maşinilor, în urma unei sesizări făcute de Primăria sectorului 1, au sancţionat, practic, refuzul autorităţilor centrale de a aplica legea. Magistraţii spun că este inadmisibil ca timp de 10 ani de când a fost iniţiat actul normativ privind circulaţia de drumurile publice autorităţile să nu stabilească modul în care se pot ridica maşinile de pe spaţiul public, deşi erau obligate prin lege să facă acest lucru.
Asta a permis primăriilor să organizeze după bunul plac ridicarea maşinilor, transformând-o într-o sursă de venit pentru firmele cărora le-au concesionat această activitate. Numeroasele abuzuri comise de hingherii de maşini au determinat, anul trecut, Avocatul Poporului să ceară şi să obţină de la Curtea Supremă suspendarea ridicării maşinilor după regulile autorităţilor locale. „În concluzie, omisiunea litigioasă a Ministerului Afacerilor Interne şi a Guvernului României este o abţinere de la însăşi aplicarea şi respectarea legii, iar, în condiţiile unei durate a acesteia de aproximativ 10 de ani de la momentul la care se împlinise termenul de executare a obligaţiei, ea se califică juridic ca un refuz nejustificat în sensul art. 2 alin. 1 lit. i) din Legea nr. 554/2004, constituind o exprimarea explicită, cu exces de putere, a voinţei de nereglementare“, se arată în motivarea hotărârii instanţei.

Judecători: „Ridicarea maşinilor nu trebuie să aibă scop patrimonial“

Judecătorii însă le-au demontat argumentele, arătând că demersurile legislative n-au legătură unul cu altul. „Existenţa în dezbaterea Parlamentului României a unui proiect/a unei propuneri legislative privind o nouă reglementare a domeniul circulaţiei rutiere, inclusiv sub aspectul în litigiu, priveşte viitorul, iar nu prezentul aplicării normelor juridice, cele în vigoare impunând părţilor pârâte o anumită conduită de acţiune, de care nu se pot exonera câtă vreme OUG 195/2002 produce efecte juridice“, a precizat instanţa.

Judecătorii i-au tras de urechi şi pe iniţiatorii acţiunii – Primăria sectorului 1 şi Consiliul Local al sectorului 1, arătând că scopul ridicării maşinilor nu este nici punitiv, nici de a aduce profit celor care au concesionat de la autorităţile locale această activitate, ci trebuie să deservească interesului public, scrie adevarul.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie