Arhivarea documentelor in 2016
Regulile privind arhivarea documentelor au fost modificate printr-un ordin al Ministerului Finantelor Publice (MFP) incepand cu 1 ianuarie 2016, informeaza avocatnet.ro.
Printre modificari se numara posibilitatea de a pastra arhiva documentelor financiar-contabile pe suport electronic, iar lista care cuprinde tipurile de acte ce trebuie pastrate timp de 5 ani a fost completata.
Normele privind arhivarea si pastrarea registrelor de contabilitate si a celorlalte documente financiar-contabile au fost aprobate prin Ordinul MFP nr. 2634/2015 care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2016.
Societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice au obligatia sa pastreze in arhiva lor registrele de contabilitate, precum si documentele justificative care stau la baza inregistrarii in contabilitate.
Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile prevad ca documentele financiar-contabile se pastreaza timp de 5 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite.
Concret, documentele justificative, registrele de contabilitate si celelalte documente financiar-contabile se pastreaza la domiciliul fiscal, la sediul social sau la sediile secundare.
Vezi mai multe AICI
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!