Posta Romana isi dezvolta reteaua electronica
Compania Nationala Posta Romana a lansat doua licitatii pentru dezvoltarea retelei de comunicatii electronice in valoare de 17 milioane euro, anunta agerpres.ro.
In 8 februarie 2016, va avea loc deschiderea ofertelor privind achizitia de echipamente IT care vor permite implementarea unui sistem informatic performant in Posta Romana si a unei solutii virtuale de cloud privat. Valoarea acestui contract se ridica la 59,6 milioane de lei (13 milioane de euro). Cea de-a doua deschidere de oferte va avea loc in 9 februarie 2016, pentru achizitia unor servicii de telecomunicatii”, se arata in comunicatul companiei.
Directorul general al Postei Romane, Alexandru Petrescu a declarat: ”Acest proiect este esential pentru dezvoltarea companiei si ma bucur de faptul ca am reusit, cu eforturi sustinute, sa-i dam o traiectorie certa de implementare. Scopul nostru este ca, in 2016, operatorul national de servicii postale sa iasa din zona tehnologiilor depasite, care au creat atat de multe blocaje si care nu i-au permis sa deruleze intr-un mod eficient operatiunile comerciale. imi exprim increderea ca furnizorii interesati de acest proiect sa dea dovada de seriozitate si de corectitudine, pentru a-l putea implementa in cel mai scurt timp”.
Proiectul ”Optimizarea si Dezvoltarea Retelei de Comunicatii Electronice a Postei Romane” vizeaza implementarea unui sistem informatic integrat si centralizat, performant, aliniat la standarde europene, pentru a asigura folosirea eficienta a resurselor si securitatea datelor.
Scopul proiectului este crearea unei retete rapide, care sa permita o imbunatatire sensibila a proceselor operationale. In plus, numarul locatiilor postale informatizate cu legatura VPN, principala si backup, va fi dublat, de la 1.000 la peste 2.000.
Compania precizeaza ca timpul de asteptare la ghiseu va scadea considerabil.
Posta Romana este detinuta de statul roman, prin Ministerul pentru Societatea Informationala, in proportie de 75%, si de Fondul Proprietatea (FP), in proportie de 25%. Compania detine cea mai mare retea de distributie la nivel national, insemnand peste 80% din totalul subunitatilor postale care opereaza, in prezent, in Romania.
In anul 2014 compania a avut un profit net de 22,8 milioane de lei (5 milioane de euro), dupa cinci ani de pierderi.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!