Presedintele ANPC, Marius Dunca: ANPC primeste si cate o suta de reclamatii pe zi din partea consumatorilor impotriva bancilor
Luni, 21 septembrie 2015 presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Marius Dunca a declarat ca institutia primeste si cate o suta de reclamatii pe zi din partea consumatorilor impotriva bancilor.
Potrivit acestuia bancile ar trebui sa vina cu solutii concrete pentru a reduce povara debitorilor care au probleme la rambursarea creditelor.
”Scopul nostru, ca institutie, nu este sa va amendam ci sa gasim solutii amiabile. Avem sansa si cu Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor. Am si cate 100 de reclamatii pe zi in ceea ce va priveste (impotriva bancilor — n.r.). Sunt o comunitate foarte mare (clientii nemultumiti — n.r.), vorbesc foarte mult pe retelele de socializare, discuta, au avocati, au si argumente concrete. Uitati-va cate procese are numai ANPC”, a afirmat Marius Dunca.
Bancile trebuie sa recastige increderea consumatorilor, iar acest lucru nu se poate obtine decat ”cu respect fata de consumatori”, prin deschiderea fata de acestia, prin contracte clare, transparente si pe intelesul clientului.
”Intr-o economie de piata sanatoasa, ar trebui sa venim cu produse sigure, care sa satisfaca in acelasi timp nevoile consumatorilor, sa va ganditi si dumneavoastra (bancile-n.r.) la un castig, dar nu la castiguri uriase. Contractele cu clientii ar trebui sa fie mai corecte, mai transparente, fara capcane, mai usor de inteles de catre consumatori si poate asa vom reusi sa le recastigam increderea”, a mai spus Marius Dunca.
Presedintele ANPC a mai afirmat ca bancile trebuie sa vina cu solutii pentru a mai diminua din povara romanilor.
”Legislatia este perfectibila, dar niciodata nu va satisface ambele parti, nici pe consumatori, nici pe reprezentantii bancilor. Dar nu trebuie prin legislatie sa impunem reguli stricte. Trebuie sa luati in calcul si partea umana”, a spus Marius Dunca.
In plus, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor este dispusa sa discute cu bancile toate solutiile posibile, implementarea Directivei 17, solutionarea alternativa a litigiilor etc., cu conditia sa fie solutii optime pentru toate partile implicate. ”Discutam pana gasim solutii optime, dar nu vreau sa aud de castiguri uriase pentru bancheri pe spatele romanilor”, a mentionat Marius Dunca.
In alta ordine de idei, presedintele ANPC a sustinut ca Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor trebuie sa se implice, alaturi de institutiile statului, in educatia financiara, astfel incat notiunile financiare de baza sa fie invatate inca din liceu.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!