Conflictele la serviciu. Patru pasi pentru a le evita

 

Mediatorul Roxana Cozma prezinta o tema interesanta in ziaruldeiasi.ro. Cum pot fi evitate conflictele la serviciu si ce pasi trebuie parcursi?

Medierea munciiÎntr-una din zilele trecute am avut nevoie de un serviciu specializat, cu plată, pe care mi-l putea oferi o instituţie de stat. Am trecut de primul filtru: biroul de informaţii, unde am aflat la ce departament trebuie să mă adresez. Ajung acolo şi dau explicaţiile ce mi se cer, mi se stabilesc preţurile lucrărilor cerute şi specialistul notează categoriile respective într-un colţ, pe un formular tipizat, pe care nu-l completează. Mi se recomandă să merg la casierie şi să vin înapoi cu chitanţa.

Alt corp de clădire, alt birou şi o funcţionară care parcă ia foc la vederea formularului necompletat! Cum să completeze ea câmpurile obligatorii in format electronic, dacă nu sunt indicate clar de către specialist?! Pentru moment, m-am gândit că femeia are dreptate şi, cum voiam doar să grăbesc un pic aplicarea procedurilor interne, m-am oferit să fac încă o dată drumul până la specialist şi să mă întorc cu hârtia completată.

Pasul 1. Dacă vrei să rezolvi ceva, nu fi spectator, ci implică-te, fără să complici lucrurile sau să arăţi cu degetul spre altul. Dar nu, doamna din faţa mea era hotărâtă să-şi facă dreptate (nu ştiu pentru ce) şi eu nimerisem tocmai când ea era exact la capătul răbdării (faţă de faptele pe care le considera ea de neiertat). Astfel că a trebuit să o las să se descarce şi să facă referiri ireverenţioase la calitatea umană în general şi a românilor în special. Când credeam că pot să revin la obiectivul cu care venisem şi care mă interesa pe mine, o văd pe doamna casieră cum dă telefon la departamentul cu pricina şi se repede brusc la specialist, cu tonul unui miliţian din timpurile pe care le credeam apuse. Bineînţeles că specialistul, foarte tânăr, a reacţionat tipic pentru generaţia lui, închizându-i telefonul. Abordarea aceasta în forţă a adus o enervare de ambele părţi, care s-a propagat şi a iscat discuţii sterile, total ineficiente pentru climatul de lucru.

Citeste mai departe pe ziaruldeiasi.ro

 

Cuvinte cheie: , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie