Drepturile si obligatiile partilor in contractele la distanta si contractele incheiate in afara spatiilor comerciale
Drepturile şi obligaţiile părţilor în una sau cealaltă din cele două situaţii sunt reglementate prin Ordonanţa de urgenţă nr. 34/2014, dar şi prin acte normative speciale.
O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial nr. 427/2014 defineşte contractul la distanţă ca reprezentând orice contract încheiat între profesionist şi consumator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii la distanţă organizat, fără prezenţa fizică simultană a profesionistului şi a consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanţă, până la şi inclusiv în momentul în care este încheiat contractul.
Contractul în afara spaţiilor comerciale este, în temeiul aceluiaşi act normativ, orice contract dintre un profesionist şi un consumator, într-una din următoarele situaţii:
- încheiat în prezenţa fizică simultană a profesionistului şi a consumatorului, într-un loc care nu este spaţiul comercial al profesionistului;
- încheiat ca urmare a unei oferte din partea consumatorului în aceleaşi circumstanţe ca cele menţionate la lit. a);
- încheiat în spaţiile comerciale ale profesionistului sau prin orice mijloace de comunicare la distanţă, imediat după ce consumatorul a fost abordat în mod personal şi individual, într-un loc care nu este spaţiul comercial al profesionistului, în prezenţa fizică simultană a acestuia şi a consumatorului;
- încheiat în cursul unei deplasări organizate de profesionist cu scopul sau efectul de a promova şi a vinde consumatorului produse sau servicii.
Citeste mai departe pe legestart.ro
Comentarii oprite
Ne pare rău! Publicarea de comentarii nu este permisă.