Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri sustine ca impozitarea diurnei ar anula cresterea economica a Romaniei
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) consideră că diurna nu ar trebui impozitată după data de 1 iunie 2015, întrucât ar anula creșterea economică cu 3-4%, și este deosebit de îngrijorată de proiectul de lege privind anularea unor obligații fiscale, printre care și cele impuse diurnelor acordate șoferilor profesioniști de la firmele de transport.
Diurna șoferilor profesioniști din România este reglementată de HG 1860/2006 pentru diurnele interne și HG 518/1995 pentru diurnele externe, se arată în comunicatul UNTRR. De asemenea, Codul Fiscal arată că nu se cuprind în baza lunară a contribuţiilor sociale obligatorii, indemnizaţiile şi orice alte sume de aceeaşi natură, primite de salariaţi, pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, în ţară şi în străinătate, în interesul serviciului, în limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit prin hotărâre a Guvernului pentru personalul din instituţiile publice, precum şi cele primite pentru acoperirea cheltuielilor de transport şi cazare. Sumele care depășesc aceste plafoane sunt tratate ca venit salarial, ceea ce se și întâmplă în prezent.
”Prin noul proiect de lege se ignoră toate aceste legi existente, iar companiile de transport rutier nu înțeleg de ce se acordă amnistie pentru aplicarea unor legi existente. Putem înțelege din această hotărâre că în cazul diurnei ce se va aplica de la 1 iunie 2015, aceasta se va considera venit salarial integral? O astfel de măsură ar trage în jos economia României, deoarece s-ar înregistra o scădere a Produsului Intern Brut de 3-4%”, a declarat Radu Dinescu, Secretar General UNTRR.
În cazul transportului rutier național dacă diurna ar fi considerată venit salarial, atunci ar trebui plătite taxe și impozite suplimentare de circa 80%. Transportatorii ar fi astfel obligați să transfere integral și imediat aceste costuri către clienții finali. Același lucru s-ar putea întâmpla și în cazul transportului internațional, în condițiile în care ceilalți operatori de transport din alte țări nu vor înregistra creșteri similare de costuri, iar firmele românești nu vor putea crește tarifele în piața europeană, dar vor deveni necompetitive și vor ieși din piață, lăsând locul companiilor din Polonia, Ungaria, Lituania – țară de 5 ori mai mică decât România dar cu volum de transport rutier internațional egal cu cel al României.
Astfel, UNTRR solicită Guvernului și Parlamentului să certifice validitatea legislației în domeniu și să elimine orice interpretări abuzive, ținând cont că plata diurnei către şoferii din transportul rutier, pentru deplasările pe care aceştia le desfăşoară, a reprezentat o constantă în ultimii 25 de ani în România şi niciodată aceste sume nu au fost reîncadrate din punct de vedere fiscal ori supuse impozitelor, aceste sume reprezentând cheltuieli pentru hrană și neprevăzute, și nu venituri. Dinu Boboc, evz.ro
Comentarii oprite
Ne pare rău! Publicarea de comentarii nu este permisă.