Veniturile Telekom au scazut in Romania cu 7,7% in Trimestrul I

 

Campania amplă de rebranding din toamna anului trecut, prin care Romtelecom şi Cosmote România au anunţat că vor activa sub brandul „Telekom”, a primit, ieri, o „lovitură de imagine”, după ce acţionarul Deutsche Telekom a publicat rezultatele financiare pentru primul trimestru din 2015.

telekomMai mulţi indicatori financiari – veniturile, profitul şi numărul de abonaţi ai Telekom România – au înregistrat scăderi pe linie.

Astfel, veniturile Telekom în ţara noastră au scăzut cu 7,7% în primul trimestru, de la 261 de milioane de euro în 2014 la 241 milioane euro în acest an, declinul fiind înregistrat în mare parte din cauza reducerii tarifelor de încheiere a apelurilor, în trimestrul doi din 2014, potrivit datelor publicate de Deutsche Telekom.

În plus, profitul EBITDA (înainte de deducerea dobânzilor, taxelor, deprecierilor şi amortizărilor) a scăzut cu 16,7%, de la 66 de milioane de euro în intervalul similar din 2014 la 55 de milioane de euro, evoluţie negativă determinată de declinul veniturilor.

Totodată, numărul de abonaţi ai Telekom România pentru telefonie mobilă a scăzut de la 6,047 milioane la 6,008 milioane în intervalul analizat. În cazul telefoniei fixe, numărul abonaţilor a coborât şi mai mult, de la 2,239 milioane la 2,189 milioane, iar pentru serviciile de broadband, numărul abonaţilor era, la 31 martie 2015, de 1,192 milioane, faţă de 1,199 milioane în urmă cu un an.

În ciuda rezultatelor negative, reprezentanţii companiei au transmis un comunicat de presă potrivit căruia Telekom România a înregistrat o „performanţă financiară stabilă” în primul trimestru al anului 2015″. Aceştia au menţionat creşterea cu 3,2% a numărului de clienţi TV până la 1,414 milioane şi venituri din serviciile de televiziune cu 9,1% mai mari de la un an la altul.

Citeste mai departe pe bursa.ro

Cuvinte cheie: ,

Comentarii oprite

Ne pare rău! Publicarea de comentarii nu este permisă.

Distribuie