Proiectul Master Planului General de Transporturi a fost retrimis Comisiei Europene

 

Ministerul Transporturilor a retrimis Comisiei Europene proiectul Master Planului General Transporturi (MPGT) urmând ca în două săptămâni să fie purtate ultimele discuţii pe tema acestuia.

comisia europeanaProiectul de autostradă cu cel mai bun punctaj, cap de listă în vederea realizării sale, este Piteşti Sibiu. Proiectul a fost vitregit până mai de curând căci Ministerul Transporturilor a susţinut în cursul anului trecut ideea realizării unui drum expres în locul unei autostrăzi.

Ameninţări formulate voalat, venite din partea unor oficiali ai producătorului auto Dacia Renault, potrivit cărora francezii vor părăsi România dacă autostrada nu va fi construită, şi proteste ale angajaţilor au determinat Guvernul să îşi reconsidere poziţia. Autostrada Pitesti Sibiu va avea un cost de 1,67 miliarde euro, 116 kilometri şi va fi construită în perioada 2017-2020. Proiectul Bacău- Paşcani este al doilea ca prioritate. Valoarea acestuia este de 485 milioane euro, lungimea autostrăzii va fi de 81,2 kilometri, iar construirea va avea loc între 2018 şi 2020. Celelalte 10 proiecte prioritare sunt: Comarnic – Braşov (997 milioane euro, 58 kilometri, construire între 2017 şi 2020), Sibiu-Braşov (816 milioane euro, 120 kilometri, perioada 2018-2020), Suplacu de Barcău – Borş cu legătura la Oradea (304 milioane euro, 74,5 kilometri), Tg. Neamţ – Iaşi- Ungheni (1,12 miliarde euro, 135 kilometri, perioadă realizare 2017-2019), Nădăşelu – Suplacu de Barcău (un miliard de euro, 93 kilometri, 2017-2020), Craiova – Piteşti (899 milioane euro, 124 kilometri, 2016-2018), Tg. Mureş – Tg. Neamţ (2,94 miliarde euro, 183 kilometri), Inel Bucureşti (1,33 miliarde euro, 102 kilometri) Braşov Bacău (1,84 miliarde euro, 160 kilometri) şi Ploieşti Comarnic (306 milioane euro, 51 kilometri).

Citeste mai departe pe romanialibera.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , , , , , ,

Comentarii oprite

Ne pare rău! Publicarea de comentarii nu este permisă.

Distribuie