De ce nu poate fi realizata autostrada Comarnic-Brasov?

 

Premierul Victor Ponta a declarat, joi, la Brasov, ca autostrada Comarnic-Brasov nu poate fi realizata fara un consens politic si ca reprezentantii PNL ar trebui sa isi dea seama ca, daca nu renunta la populism, autostrada nu va fi facuta niciodata, potrivit Mediafax. Premierul a afirmat, intrebat fiind ce parere are despre realizarea autostrazii Comarnic-Brasov, ca solutia initiala – parteneriatul public-privat, pe care o considera cea mai buna, „nu poate fi realizata in lipsa unui consens politic”.

autostrada comarnic-brasov„Altfel patim ca si cu Bechtel-ul: o incepem noi si vin ceilalti si o opresc. Ati vazut foarte clar pozitia celor de la PNL, au tipat, au spus ca e groaznic, ca-i cumplit, motiv pentru care domnul ministru Ioan Rus a pus si aceasta autostrada pe Master Planul aprobat de Comisia Europeana si probabil ca o s-o facem din buget, dar asta inseamna ca trebuie sa avem bani. Daca nu vine firma privata cu banii, trebuie sa ii punem noi”, a spus Ponta.

Potrivit acestuia, „poate se mai gandesc colegii de la PNL si isi dau seama ca cu populismul asta nu o sa avem niciodata autostrada”.

„Cand au fost ei, n-au facut-o, dar eu nu vreau sa-mi asum sa semnez ceva care la anul sau peste doi ani sa aiba soarta Autostrazii Transilvania. Uitati-va ca Autostrada Transilvania trebuia sa fie gata din 2008-2009 si abia acum am repornit-o si va fi gata la anul”, a spus Victor Ponta.

In februarie, Ministerul Transporturilor anunta ca statul vrea sa gaseasca un model financiar mai eficient in raport cu bugetul si sa atraga finantare de la institutii financiare internationale pentru autostrada Comarnic-Brasov, iar discutiile cu consortiul selectat vor continua pana in aprilie.

Premierul ceruse in ianuarie ministrului Transporturilor ca, pana in 15 februarie, sa fie decisa semnarea contractului de constructie in concesiune a autostrazii sau rezilierea procedurii, aratand ca nu se mai poate astepta.

„Am discutat cu consortiul si, in varianta in care vom reusi sa restructuram proiectul si sa gasim un model financiar mai eficient in raport cu bugetul tarii, pe care sa-l aducem intr-o zona in care pot participa si alte institutii financiare internationale (BEI, BERD, IFC – cu care MT are programate discutii pe aceasta tema) si daca vom avea si o pozitie favorabila si din partea Eurostat, deci daca gasim o astfel de varianta, care sa fie acceptata de toata lumea, mergem mai departe. Daca nu, si se mentin datele actuale, va trebui sa gasim o alta constructie a acestui proiect. Pe aceste coordonate ale restructurarii proiectului continuam pana in luna aprilie discutiile cu partenerii din consortiul Vinci-Strabag-Aktor”, declara ministrul Transporturilor, Ioan Rus. Alina Neagu, hotnews.ro

Cuvinte cheie: , , ,

Comentarii oprite

Ne pare rău! Publicarea de comentarii nu este permisă.

Distribuie