Daniel Vieru, candidat la alegerile pentru Consiliul de Mediere: „ceea ce vreau sa subliniez este faptul ca problema indemnizatiei este una putin semnificativa”
Redactor MediereNet.ro: De ce doriti sa candidati pentru o functie in Consiliul de Mediere?
Daniel Vieru: Dupa evolutia dinamicii deciziei la nivelul Consiliului cred ca aceasta dinamica reclama un vot independent intre interesele care se vor polariza dupa alegeri. Imi doresc sa reprezint acel vot ca votul care face diferenta intre interesele de grup si sa fie un vot dedicat institutiei medierii si mediatorilor. Apoi, cunosc istoria medierii, aspectele pozitive de-a lungul timpului, de asemenea derapajele care au existat, consider ca pot reprezenta interesele mediatorilor si profesionist intr-o viziune de 3-4 ani cum mi-am propus.
RM: Ce va recomanda pentru un post in Consiliul de Mediere?
D.V.: Am peste 10 ani de experienta in managementul organizational si de proiect, plus ca sunt unul dintre mediatorii vechi ca inregistrare si pregatire la nivel national, valorile in care cred sunt cele care sustin medierea: impartialitatea si neutralitatea. Ce insemna asta ca mandat asumat? Ca la nivelul pozitiei de membru in Consiliul de Mediere asta s-ar traduce intr-o abordare pe termen mediu a promovarii in special, iar a campaniei nationale restructurata nu numai pentru a informa ci si pentru a modifica comportamentul justitiabilului in informarea medierii, iar aspectele cheie a unui astfel de demers sunt urmatoarele: asigurarea unui buget dedicat (si-am zis eu 25% din cel anual), pe un plan multianual (cu 2-3 ani), iar expertiza sa fie obtinuta prin procedura publica, orientarea sa fie catre rezultat (iar aici ma refer la ceea ce apare si in scrisoarea de intentie, mai precis o crestere a numarului de solicitari de mediere in urma campaniei cu 500%).
RM: Cum evaluati activitatea fostilor membri ai Consiliului de Mediere?
D.V.: Eu sunt convins ca au existat aspecte pozitive ale mandatului precedent, insa la final, el s-a remarcat printr-o criza majora si nenecesara. Si ma gandesc la experimentul esuat al informarii obligatorii si gratuite, la anumite abuzuri decizionale in favoarea intereselor individuale, iar cel mai dureros din perspectiva mea este cel cu privire la lipsa unei promovari a medierii la nivel national in sensul unei campanii sistematice si consistente, iar din acest ultim punct de vedere sunt trei ani ratati si sper sa-si fi invatat lectia pentru ca dintre toate obiectivele propuse, cel al promovarii nu tine de alte institutii sau sisteme, tine doar de cat de mult vrem sa promovam si sa alocam resursele necesare. Intrebarea care se pune este daca aceasta criza putea fi evitata? Cu siguranta. Pentru ca daca o s-o luati este o ecuatie bipolara ca sursa a acestei crize. Daca am fi mai mediatori cum sunt eu si colegii nostri demonstram faptul ca mediatorii aleg dialogul si rezolvarea amiabila a diferendelor si nu externalizarea lor in sistemul juridic. Asta e speranta mea.
RM: Ce indemnizatie credeti ca ar trebui sa primeasca membrii Consiliului de Mediere?
D.V.: In general puterea e un test pentru caracterul omului, iar in sensul asta cred ca putem sau puteam cere o decenta a membrilor Consiliului de Mediere. Ceea ce vreau sa subliniez este faptul ca problema indemnizatiei este una putin semnificativa pentru ca problema principala este cea a veniturilor birourilor de mediator. Mi-ar pasa mai putin care este valoarea indemnizatiei daca biroul meu ar avea un profit constant si suficient.
RM: Ce ati facut pana acum pentru mediere si pentru mediatorii din Romania?
D.V.: Probabil mult mai putin decat au facut colegii mei din asociatii.
RM: Ce aveti de gand sa faceti pentru mediatori, in situatia in care acestia va vor acorda votul?
D.V.: Am o scrisoare de intentie depusa la Consiliul de Mediere cu trei obiective majore si care se regaseste si pe site-ul personal. Este un angajament ca voi lucra cu prioritate pe durata mandatului pentru interesele mediatorilor si medierii.
RM: Cum va caracterizati ca si mediator?
D.V.: Sunt un mediator care intelege si protejeaza nevoile clientului, eficient in delimitarea a ceea ce poate fi mediat intr-un conflict si bineinteles foarte asertiv.
Seria de interviuri cu candidatii la alegerile CdM reflecta intru totul declaratiile telefonice ale acestora
Comentarii oprite
Ne pare rău! Publicarea de comentarii nu este permisă.