Date statistice privind activitatea unui birou de mediere
Anul trecut, tot in luna ianuarie, publicam datele statistice privind activitatea biroului meu pentru primii ani de activitate.
Astazi, in contextul alegerilor pentru Consiliul de mediere, din postura de candidat, inteleg sa includ, suplimentar, si cateva date financiare.
Anul trecut am o facut o detaliere a metodei de lucru. Anul acesta nu o voi relua intrucat nu am schimbat nimic in ce priveste criteliile ori modul de colectare al datelor.
Mentionez ca, fata de statistica solicitata de Consiliul de mediere in anii trecuti, pe care personal nu am putut s-o completez, itemii ceruti nefiind clari, am luat in considerare urmatoarele date ce pot fi relevante pentru orice mediator, la inceput de drum sau cu experienta.
1. Cazurile. Prin cazuri, intelegem toate acele situatii in care partile au apelat la mediere.
Apelarea la mediere, in cele mai multe cazuri, s-a facut de catre o singura parte, caz in care s-a inceput medierea prin incheierea unui contract de pregatire a medierii (CPM).
Am avut s situatii in care am avut un singur contract pentru mai multe persoane, fie contractul fiind cu o persoana juridica, fie cu un reprezentant al celorlalti (in litigii de munca, in general). Astfel de situatii au fost contabilizate ca un singur sau sau un singur contract.
Au fost si cateva cazuri in care ambele parti au apelat la mediere insa nu s-a putut incheia un contract de mediere in prima etapa, fiind necesari cativa pasi pentru pregatirea medierii.
In unele cazuri s-a continuat medierea prin incheierea unui contract de mediere, in altele nu. In numeroase situatii, in special in cauzele comerciale, neajunse pe rolul instantei, partile si-au solutionat problemele singure, urmare a demersurilor mediatorului. Cu ate cuvinte, medierea s-a solutionat in etapa sa prealabila.
2. Contractul de pregatire a medierii – contrct de prestari servicii, contract pe care l-am semnat, de regula, cu o singura parte, contract in baza caruia am prestat servicii de mediere, cu respectarea tuturor principiilor medierii, inclusiv impartialitate si neutralitate.
Intotdeauna, contractul de pregaire a medierii l-am incheiat numai dupa o informare prealabila, gratuita, conform legii. Nu toate contractele de pregatire au dus la incheierea unui contrct de mediere. Ca atare, nu exista o legatura directa intre rubrica CPM din grafic cu rubrica CM. Astfel ca, din grafic nu reiese si rata de succes. Din pacate, colectarea acestor date necesita destul de mult timp si crearea unor criterii care sa nu duca la rezultate eronate.
Citeste mai departe pe mediere.infojust.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!