La ce metode apeleaza producatorii si retailerii pentru a-i face pe clienti sa cumpere

 

Metodele la care apelează producătorii şi retailerii pentru a-i face pe clienţi să cumpere s-au sofisticat atât de mult în ultimii ani, încât nici vânzătoarele nu se comportă urât întâmplător. Strategii apelează la abordări neurale atunci când gândesc designul unui produs şi reuşesc, printr-o multitudine de tehnici, să trezească dorinţe inconştiente.

cumparaturiActul de a vinde a devenit atât de sofisticat, încât s-a transformat într-o adevărată inginerie, cu mii de oameni şi decizii în spatele unor produse frumos aranjate pe rafturile unor magazine luminate conform unor calcule minuţioase. Revista Money a realizat un clasament al celor mai importante trucuri subliminale la care apelează retailerii pentru a-i face pe consumatori să cumpere mai mult şi mai des.

Te fac nostalgic

Cele mai recente cercetări arată că, atunci când se simt nostalgici, oamenii tind să pună mai puţin preţ pe partea materială a lucrurilor şi implicit sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produsele pe care şi le doresc.

Vânzătorii se poartă urât

Contrar aparenţelor, vânzătorii care se comportă urât cu clienţii lor îi determină pe clienţi să cumpere lucruri mai scumpe. Constatarea a ieşit la iveală în urma mai multor studii realizate în rândul persoanelor cu mulţi bani, care cumpără articole ale brandurilor exclusiviste. Nu este însă valabilă şi în cazul celor care cumpără din magazine de masă.

Folosesc ambalaje minuscule

Chiar dacă aţi fi tentat să credeţi că este mai uşor de transportat şi să consumaţi sucuri şi bere la cutii mici, adevărul este că acest lucru este în avantajul comercianţilor şi al producătorilor. Cercetările arată că, de fapt, atunci când se cumpără în doze mici, oamenii consumă, fără să îşi dea seama, mai mult.

Te lasă să te pierzi prin magazin

Nu este o întâmplare faptul că hipermarketurile au marfa aranjată „fără nicio logică”. Îi face pe oameni să devină confuzi şi să piardă astfel din vedere care a fost scopul pentru care au ajuns în magazin. Oamenii devin impulsivi şi cumpără mult mai multe produse de care nu au realmente nevoie. Totodată, cercetările indică faptul că, în acest mod, clienţii devin mai puţin sensibili la preţ.

Te lasă să atingi marfa

Potrivit unui studiu realizat de compania Caltech, consumatorii sunt dispuşi să plătească cu până la 40% mai mult pentru băuturi şi cu 60% mai mult pe snacks-uri dacă acestea sunt prezente fizic pe raft, decât dacă ar privi poze cu aceste produse. De asemenea, cu cât o persoană ţine mai mult timp un produs în mînă, cu atât este mai dispusă să plătească mai mult pentru el.

Citeste mai departe pe economica.net

Cuvinte cheie: , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie