ANAF va introduce o noua procedura de verificare a firmelor care cer inregistrarea codului de TVA
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va introduce o nouă procedură de verificare a firmelor care cer înregistrarea codului de TVA care va avea trei filtre de selecție. În primă fază, vor fi analizate datele companiei cu o aplicație informatică. Dacă apar suspiciuni, va avea loc un interviu la Fisc și, în ultimă instanță, va fi făcut un control la sediul societății, a declarat, pentru Capital, șeful instituției, Gelu Ștefan Diaconu.
„Începând cu 1 februarie vom introduce noua procedură de înregistrare în scopuri de TVA care va fi derulată prin structuri specializate din cadrul compartimentelor de informaţii fiscale. La momentul atribuirii codului de înregistrare vom face verificare preliminară. Pentru majoritatea solicitanţilor durata obţinerii codului de înregistrare va fi de doar 24 de ore faţă de 3 zile acum. Pentru cei care au profil de risc ridicat intervin verificări inclusiv prin Antifraudă. Important este să nu se mai înregistreze firme care au ca unic scop evaziunea fiscală la TVA pentru că aici principala cauză este activitatea firmelor fantomă”, a declarat președintele ANAF.
Noua procedură a fost decisă după ce Fiscul a observat că există un număr foarte mare de firme care cer înregistrarea în scopuri de TVA după un interval foarte mare de la înființare.
„Vă dau o cifră înspăimântătoare: din 13.200 de solicitări de înregistrare în trimestrul I din 2014, 6.600 aparţineau unor firme înfiinţate în anii 90, iar alte sute de firme erau înfiinţate la sediul unor cabinete de avocatură. Cine îşi face o firmă ca să o ţină 15 ani? E clar că o reactivează ca să o folosească pentru evaziune. Această zonă a înregistrării codurilor de TVA a fost neglijată interesat, dar de acum se va termina cu această practică”, a precizat Gelu Ștefan Diaconu.
Care vor fi etapele noii proceduri?
„La înregistrare, verificăm toate datele cu o aplicaţie informatică şi, dacă există indicii de evaziune, intervine al doilea filtru. Solicitanţii sunt chemaţi la interviu în termen de 7 zile la biroul de informaţii fiscale. Iar dacă tot rămân indicii, există al treilea filtru care înseamnă verificare la sediul firmei, în termen de 40 de zile”, a mai arătat șeful Fiscului.
Procedura care urmează să fie folosită de anul viitor este prevăzută, de principiu, în ordonanța de urgență 80/2014 pentru modificarea Codului Fiscal din 10 decembrie 2014.
OUG 80/2014 stabilește că procedura și criteriile de înregistrare vor fi detaliate într-un ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Despre conținutul acestui ordin, care urmează să fie publicat, a vorbit șeful ANAF pentru Capital.
Actul normativ face referire atât la procedura de verificare a celor care cer înregistrarea, cât și a celor care solicită reînregistrarea în scopuri de TVA în cazul în care le-a fost anulată de Fisc. Și până la apariția acestei ordonanțe de urgență, firmele care cereau înregistrarea ca plătitoare de TVA, ulterior înregistrării fiscale, erau supuse verificării, dar după o altă procedură. Diana Zaharia, capital.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!