Diurnele neimpozabile acordate soferilor au fost recalificate de ANAF drept venituri de natura salariala
Reprezentantii ANAF au recalificat retroactic, în urma unor controale recente efectuate unor societăţi ce desfăşoară activităţi de transport rutier, sumele acordate şoferilor cu titlu de diurnă neimpozabilă drept venituri de natură salarială şi, prin urmare, au calculat impozit pe veniturile din salarii, contribuţii sociale şi accesorii la toate aceste sume, spun membrii UNTRR.
„Oricare din cele 28.000 de firme de transport marfă sau una dintre cele 4.000 de firme de transport persoane care plătesc diurne i se poate aplica această măsură retroactivă de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Pentru ultimii cinci ani s-ar taxa 10.000 de euro pe an pe vehicul de transport internaţional şi 9.000 de lei pe vehicul pentru transport naţional, adică la nivel de industrie circa 6 mld euro. Dar această sumă nu se va putea colecta niciodată pentru că nu a fost prevăzută în tarifele de transport şi nu există aceşti bani. Ce face ANAF reprezintă o schimbare a interpretării regulilor jocului în timpul jocului”, a spus Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
ANAF a decis astăzi suspendarea tuturor inspecţiilor fiscale la societăţile comerciale care desfăşoară activităţi de transporturi până la clarificarea aspectelor de natură fiscală privind modul de impozitare al diurnelor şoferilor, potrivit unui comunicat oficial al Agenţiei.
Din cauza specificului acestora, numărul de şoferi angajaţi de transportatori este foarte mare, fiind practic principala categorie de personal generatoare de venituri, şi, pe cale de consecinţă, diurnele plătite pentru deplasările externe sunt semnificative. Firmele nu vor putea face faţă unor astfel de obligaţii suplimentare, iar insolvenţele şi falimentele care cu certitudine vor urma, nu numai că vor distruge această ramură a economiei, ci vor duce la dispariţia a sute de mii de locuri de muncă doar în ramura transporturilor, dar cu repercusiuni serioase şi asupra industriilor adiacente – de la cea a leasingului, combustibililor sau service-uri auto.
„Momentan avem o confirmare a dialogului, dacă nu vom ajunge la un consens vom vedea la acel moment. Noi dorim o reglementare specială pentru transporturi rutiere, aşa cum a precizat şi ANAF în comunicat, aşa cum există şi pentru cei din aviaţia civilă, care au diurne de 60 de euro pe zi, în condiţiile în care lucrează pentru o companie de stat”, a spus Decebal Popescu, desemnat de transportatori pentru a purta discuţiile cu publicul şi cu ANAF. El conduce compania de transport prahoveană Cartrans, cu afaceri anuale de peste 15 mil. euro.
Citeste articolul integral pe zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!