Mediator Adrian Balan: Medierea trebuie promovata printr-un spot publicitar cu impact la nivel national

 

A trecut un an de cand analizez pe toate partile “fenomenul” numit mediere, incercand sa inteleg si sa gasesc acel mecanism care ar putea genera medieri si indirect profit.

mediator Adrian BalanDupa acel 1 august cand informarea a devenit obligatorie, la cateva luni am vazut cum avocatii au “furat” pur si simplu medierea, lasand mediatorii fara obiectul muncii si ca si cum asta nu ar fi fost deajuns, a venit si lovitura de gratie materializata prin decizia CCR, prin care informarea a fost declarata neconstitutionala si de atunci, medierea a intrat intr-u con de umbra.

S-au facut si se fac in continuare propuneri de modificare a legii, insa constat cu amaraciune ca tocmai cei care doresc degrevarea, nu sunt chiar atat de interesati si tergiverseaza modificarea legii. Poate ma grabesc cu “presupusu` ” insa si rabdarea noastra are o limita.

Asadar, constat ca modificarea “modificarii” nu tine numai de noi ci mai ales de vointa CSM si MJ. Asta ar insemna sa se intample atunci cand vor vrea muschii lor.

Bine, si ce vom face pana atunci? Ne suspendam, inchidem birourile, renuntam, mai mediem din cand in gand, o mediere la o luna sau chiar deloc, sau aducem bani din alte afaceri sa sustinem cheltuielile biroului si asteptam rabdatori? Nu, astea nu sunt solutii.

Pana la aparitia modificarii asa cum ne-o dorim, mai avem de asteptat si de terminat un porc intreg, ca tot se apropie Craciunul. Atunci, m-am gandit sa analizez ce putem face noi si am pornit de la premisa ca justitiabilii ar prefera medierea in locul instantelor, daca ar fi informati despre mediere.

Medierea ca orice alt produs nou si introdus pe piata, trebuie promovat

Adica nu stii despre existenta acelui produs, nu il cumperi. Personal, m-am promovat pe internet printr-un site, anunturi pe siteuri specializate in anunturi publicitare, pe Facebook si postul local de televiziune unde am acordat cateva interviuri.

Am avut cativa clienti care m-au contactat insa nu asa asa cum mi-as fi dorit si asteptat. Alti clienti m-au contactat direct intrand in birou si i-am intrebat cum au auzit de mediere, unii au zis ca au citit pe internet, altii de pe Facebook, altii de la TV, altii de la prieteni, altii pur si simplu au intrat in birou si au intrebat.

De altefel, primul meu client, cu un conflict de munca, a gasit pe internet anuntul si mi-a scris un mail. Trebuie sa spun ca omul era de profesie inginer si lucra pe un PC, nicidecum un “badea Gheo” care nu a vazut in viata lui un PC.

Am constatat ca publicul tinta este unul redus ca numar apeland la internet si este posibil ca acestia sa nu aiba un conflict ce poate fi stins prin mediere. Cu toate eforturile de promovare personala, nu am obtinut rezultatele scontate si am ajuns la concluzia ca singura modalitate de promovare este cea la nivel national, printr-un spot publicitar scurt dar cu un impact puternic si care sa produca acel declic in mintea cetatenilor.

Este suficient ca oamenii sa auda cuvantele conflict, mediere, mediator

Un alt aspect deosebit de important este increderea pe care un spot publicitar o produce in mintea oamenilor. Una este sa vorbesc eu despre mediere pe internet si alta este sa auda si sa vada omul cu ochii lui.

Membrii CdM, ar trebui sa deschida larg ochii si mintea si sa inteleaga ca promovarea medierii printr-un spot publicitar este de 1000 de ori mai eficienta si mai ieftina decat emisiunile lungi si costisitoare pe postul Realitatea TV emisiunea Fabrica, sau alte posturi.

Oamenii nu au rabdare si nici timpul necesar sa asculte timp de o ora vorbindu-se despre mediere. Nu mai vorbesc de ora la care este difuzata acea emisiune, oa 13-14, o ora la care majoritatea sunt la servici sau prinsi cu munca campului.

Asadar, daca dorim ca medierea sa produca efectele scontate, trebuie sa propunem CdM promovarea medierii prin spot publicitar, difuzat pe posturile de televiziune nationale cat si pe posturile de televiziune cu larga audienta.

Sa nu uitam ca conform Art. 4 – (1) Medierea reprezintă o activitate de interes public si in consecinta conform CNA, prin adresa transmisa, publicitatea pentru astfel de activitati este gratuita.

Mediator Adrian Balan

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

1 comentariu

  1. sirbu spune:

    Foarte bine gândit. Membrii consiliului nu pot gândi la fel sau se gândesc doar la formare si bani. Din cate am citit au fost alocati bani pentru publicitate însă nu am văzut nicăieri promovarea. Tabloul a fost trimis si publicat la instante,institutii,etc?

Adaugă părerea ta


 

Distribuie