Ministrul Transporturilor: CFR Marfa va deveni in 2015 o companie bancabila
Ioan Rus, ministrul transporturilor, a declarat că instituţia pe care o conduce a reuşit să îmbunătăţească performanţele economice la majoritatea companiilor din subordinea ministerului în primele nouă luni ale anului, ca urmare a implementării unui program de reducere a costurilor, a datoriilor şi a arieratelor.
“Încercarea de a pune pe profit companiile din subordine şi de a reduce pierderile a fost o preocupare constantă. (…) Ce vă pot spune este că CFR-urile nu vor mai fi Cenuşăreasa în Ministerul Transporturilor”, a explicat Rus. El a mai arătat că la CFR Infrastructură veniturile au crescut în primele nouă luni faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut cu 11,2%, până la 1,082 mld. lei, în timp ce cheltuielile au crescut cu 9,2%, la 1,084 mld. lei. În acelaşi timp, datoriile şi arieratele au scăzut cu 50,5%, până la 1,5 mld. lei.
La CFR Călători, în aceeaşi perioadă veniturile au crescut cu 28,9%, la 1,9 miliarde de lei, în timp ce cheltuielile au ajuns la 1,4 miliarde de lei, în scădere cu 4,4%. Datoriile şi arieratele în primele nouă luni s-au ridicat la 1,7 miliarde de lei, în scădere cu 30,7%.
Pe de altă parte, la CFR Marfă primele nouă luni ale anului au adus o creştere de 2,8% a veniturilor, la 662 milioane de lei, în timp ce cheltuielile s-au redus cu 12,4%, la 819 milioane de lei. În acelaşi timp, datoriile şi arieratele au crescut cu 22,5%, la 585 milioane de lei, din cauza plăţii salariilor compensatorii pentru personalul disponibilizat.
“CFR Marfă se apropie de zero pe zero, astfel încât în 2015 va deveni o companie care va fi bancabilă, iar acţiunile sale vor creşte, aşa că procesul de privatizare va avea cu totul alte conotaţii. Încep să cred că este posibilă o privatizare în care statul să câştige mai mulţi bani, pentru că (CFR Marfă – n.red.) va fi în situaţia de a avea valoare de piaţă”, a spus Rus. Andreea Neferu, zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!