Ce trebuie sa stii de Black Friday?
Fenomenul „Black Friday” a ajuns de cativa ani si in Romania, acesta traducandu-se prin reduceri considerabile de preturi oferite de comercianti prin intermediul magazinelor online. Insa nu toti stiu la ce trebuie sa fie atenti atunci cand fac cumparaturi pe internet si ce drepturi au in aceasta situatie.
Ofertele de “Black Friday” („vinerea Neagra”) se fac, in mod normal, in ultimul weekend al lunii noiembrie, insa comerciantii romani au inceput sa vina cu reduceri la produse chiar si cu o saptamana inainte.
In principiu, consumatorii trebuie sa se informeze cu privire la caracteristicile produselor, preturile afisate, costurile de livrare, informatiile despre comerciant sau modalitatile de plata disponibile. Iar daca li se incalca drepturile, acestia se pot adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).
„Reducerile mari de pret, intr-o anumita perioada, sunt binevenite atat pentru consumatori, cat si pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri, fara sa le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie sa se informeze cat mai complet asupra produselor pe care intentioneaza sa le achizitioneze, sa fie extrem de vigilenti si sa acorde maxima atentie tuturor detaliilor”, a afirmat Marius Alexandru Dunca, presedintele ANPC, potrivit unui comunicat de presa recent.
Reprezentantii ANPC mai recomanda si compararea preturilor pe site-urile care ofera aceasta posibilitate, pentru a afla unde se poate gasi cea mai avantajoasa oferta.
Comertul online si contractele intre consumatori si comercianti
Guvernul a emis in acest an Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, care se aplica inclusiv atunci cand vine vorba de comertul online.
Prin acest act normativ sunt reglementate, printre altele, contractele la distanta si contractele in afara spatiilor comerciale.
Potrivit documentului citat, contractul la distanta este orice contract incheiat intre profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari sau de prestare de servicii la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanta, pana la si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul.
Citeste mai departe pe avocatnet.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!