Un produs achizitionat online poate fi returnat in termen de 14 zile calenderistice fara a motiva decizia
Clientii magazinelor online au dreptul sa se razgândeasca asupra produsului pe care l-au achizitionat în termen de 14 zile calendaristice, fara a motiva decizia, în urma unei legi intrate în vigoare în vara, act normativ care a marit termenul de razgândire de la 10 zile cât era anterior.
„În vara a intrat în vigoare o noua lege cu modificari pe care nu toate site-urile care vând produse online le-au operat. Cea mai importanta modificare este reglementarea dreptului de retragere care spune ca ai voie sa te razgândesti în termen de 14 zile calendaristice asupra produsului cumparat, fara a motiva“, a declarat pentru ZF Raluca Danes, avocat al firmei ONV Law. Potrivit ei, legea nu se aplica pentru toate tipurile de achizitii online, fiind exceptate categorii cum ar fi pachetele turistice, produsele bancare, produsele alimentare etc., însa este valabila pentru cea mai mare parte a produselor care ar putea fi vândute în campania de reduceri Black Friday de la finalul acestei saptamâni.
Odata returnat produsul, site-ul trebuie sa returneze banii în termen de 14 zile calendaristice, pentru orice forma de plata. De obicei, banii sunt returnati în aceeasi forma în care au fost platiti de cumparator, cu exceptia cazurilor în care clientul si magazinul ajung la alta întelegere. Totodata, daca la livrare clientul a platit costuri de transport, la retur, costurile de transport sunt acoperite de magazinul în cauza, sau banii dati pe transport sunt returnati clientului. Potrivit aceleiasi legi, magazinele online trebuie sa explice foarte clar si într-un loc vizibil pe site care sunt drepturile clientului, în ce fel pot fi returnate produsele si care sunt sumele pe care le poate primi înapoi clientul. Andrei Cîrchelan, zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!