Administrarea cheltuieilor la procedura de insolventa

 

Sub acest titlu, semnalam modificarile recente la Statutul practicienilor în insolventa, cu referire la interventia în procedura de insolventa. Statutul UNPIR a fost modificat si completat prin Hotarârea nr. 3/2014 a Congresului Uniunii, publicata în Monitorul codul-insolventeiOficial nr. 804/2014, despre care gasiti un material aparut anterior pe LegeStart si care poate fi consultat aici.

Ce prevede legea insolventei

Pentru început, reamintim dispozitiile din Legea nr. 85/2014*) privind procedurile de prevenire a insolventei si insolventa, si anume situatia cuprinsa în art. 38 din lege despre procedura simplificata care se aplica debitorilor care nu detin niciun bun în patrimoniul lor.

Aceeasi lege prevede, în continuare, ca toate cheltuielile aferente procedurii instituite, inclusiv cele privind notificarea, convocarea si comunicarea actelor de procedura efectuate de administratorul judiciar si/sau de lichidatorul judiciar, vor fi suportate din averea debitorului, platile urmând sa fie facute dintr-un cont deschis la o unitate a unei banci, pe baza de dispozitii emise de debitor sau, dupa caz, de administratorul judiciar, iar în cursul falimentului, de lichidatorul judiciar.

În lipsa disponibilitatilor în contul debitorului, se va utiliza fondul de lichidare, platile urmând a fi facute potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activitatii practicienilor în insolventa, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza unui buget previzionat.

Fondul de lichidare, prevazut în lipsa disponibilitatilor în contul debitorului, se constituie prin:

aplicarea unui procent de 50% la taxele care se achita la oficiul registrului comertului pentru autorizarea constituirii persoanelor supuse înregistrarii în registrul comertului, cu modificarile actelor, faptelor si mentiunilor acestora, si efectuarea tuturor înregistrarilor în registrul comertului, autorizare, functionare si eliberare documente specifice, verificare si/sau rezervare, transmitere/obtinere/eliberare documente si/sau informatii prevazute de lege;
preluarea a 2,0% din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolventa, inclusiv din fondurile obtinute din vânzarea bunurilor din averea debitorului, suma care va fi inclusa în categoria cheltuielilor aferente procedurii, inclusiv cele privind notificarea, convocarea si comunicarea actelor de procedura efectuate de administratorul judiciar si/sau de lichidatorul judiciar.

Citeste mai departe pe legestart.ro

Cuvinte cheie: , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie