Ministerul Transporturilor vrea derogare pana in 2019 de la plata despagubirilor catre calatori pentru trenurile care intarzie
Ministerul Transporturilor vrea o derogare pâna în 2019 de la plata despagubirilor catre calatori pentru trenurile care ajung târziu în gari.
Guvernul nu are bani sa achite daune fata de calatori ca Cezar Bucur (42 de ani), care în februarie 2012 a întârziat 50 de ore în trenul Bucuresti-Galati. Ieri, Ministerul Transporturilor a propus amânarea aplicarii normelor Comisiei Europene (CE) pâna în 2019, urmând ca aceasta initiativa sa fie aprobata de Executiv. Normele trebuie sa fie aplicate din aceasta luna.
La o întârziere de o ora, calatorul primea 25% din pretul biletului, iar la doua ore – 50%. „Toate aceste masuri implica un efort investitional care nu poate fi realizat”, se arata în initiativa Ministerului Transporturilor.
Cât întârzie CFR-ul
În medie, în baza unor analize la nivelul anului 2010, toate trenurile din România au adunat împreuna peste 46.000 de ore de întârziere. Tradus în ani, asta înseamna cinci ani si patru anuala pentru trenurile CFR. Media este de cinci minute de întârziere pentru fiecare garnitura.
Ca o comparatie, trenurile rapide din Japonia înregistreaza anual, în total, întârzieri între 36 de secunde si pâna la doua minute conform rapoartelor Central Japan Railway Company.
Nu mai putem amâna
Normele europene privitoare la astfel de daune au intrat în vigoare în majoritatea statelor UE înca din 2009. Atunci, România a cerut o amânare de cinci ani. Regulamentul CE prevede ca maximum zece ani poate fi pasuit un stat, astfel încât cel mai târziu din 2019 CFR va avea obligatia sa plateasca despagubiri. În caz contrar, tara noastra va fi sanctionata cu un infringement care poate duce la blocarea fondurilor europene. Marian Pavalasc, evz.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!