CNADNR sustine ca statul a pierdut 100 de milioane de euro in urma contractului cu Transalpina
100 de milioane de euro. Atâta sustine Compania Nationala de Drumuri ca a pierdut statul în urma contractului pagubos semnat cu firma lui Nelu Iordache, Romstrade, pentru refacerea celui mai înalt drum din Romania – Transalpina.
Însa acestor pierderi li se adauga si cele pe care le-au suportat spre exemplu cabanierii din cauza ca accesul turistilor a fost îngreunat spre aceste locuri. Acum, statul a dat Romstrade în judecata pentru recuperarea prejudiciului si preluarea drumului.
Statul a platit deja foarte multi bani pentru un drum care este în reparatii de multa vreme. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România a achitat firmei lui Nelu Iordache aproximativ 200 de milioane de euro dintr-un contract de peste 300 de milioane. Desi s-au platit mai bine de jumatate din bani, firma intrata între timp în insolventa, dupa arestarea patronului într-un caz de deturnare de fonduri europene, a reabilitat doar 34 de km dintr-un total de 148, cât prevedea contractul. Lucrarile au fost oprite înca din 2012, iar acum, statul nu poate decât sa-si numere pierderile.
„Pentru prima data spun public acest lucru, expertiza contabila a aratat un prejudiciu de aproximativ 100 de milioane de euro. Urmeaza sa calculam si pierderile pe care le-au suportat cei care-si desfasoara activitatile în zona. Aceasta cifra include doar aspectele tehnice ale drumului”, a spus Narcis Neaga, directorul CNADNR.
Din 2012, santierul de pe Transalpina s-a închis. Din cauza problemelor pe care proprietarul companiei le-a avut cu justitia, firma a abandonat total proiectul fara sa realizeze lucrarile specifice pentru conservare.
„Lucrari care au ajuns într-o stare de degradare extrem de avansata si lucrari platite si neefectuate”, a mai spus Narcis Neaga.
Compania de drumuri a platit echiparea tronsonului reabilitat cu elementele obligatorii de siguranta sau marcajele rutiere, lucrari care nu au mai fost efectuate. În acest moment, CNADNR astepta o decizie a instantei de judecata care sa permita rezilierea contractului cu Romstrade, recuperarea prejudiciului, dupa care sa poata prelua drumul pentru finalizarea lucrarilor. digi24.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!