Formula unica de la Google pentru angajari: fara compromisuri
Modul în care Google face angajari a revolutionat modul în care procesul de recrutare functionează. Cea mai importantă regulă pe care o folosesc recrutorii din companie este însă foarte simplă: să nu faci niciodată compromisuri asupra standardului de angajare .
Dacă un astfel de compromis există, fiecare persoană pe care o companie o va angaja va ajunge să aibă abilităti mai scăzuze decât cea mai recent angajată. Jonathan Rosenberg, fostul şef de produs al Google, a vorbit despre cum se întâmplă acest lucru într-un interviu realizat la Harvard Business Review.
“Ce se întâmplă dacă oamenii îsi pierd concentarea în ce priveste valoarea absolută a talentului si sunt distrasi de aspecte care tin de urgenta rolului? În momentul în care le permiti echipelor tale să facă acest lucru, începi să angajezi oameni care se află sub nivelul standard de angajare al companiei. Se creează astfel o dinamică negativă a unui anumit “efect de turmă”. În momentul în care lasi un A să angajeze un B, B-ul va angaja un C, pentru că B se simte amenintat de A. Prin urmare, trebuie să o iei de la început si să te asiguri că ai în companie doar A-uri care vor angaja A-uri”.
Laszlo Bock, şeful departamentului de recrutare al Google, a împărtăsit aceeasi idee într-un discurs recent tinut la LinkedIn`s Talent:
“Primul lucru pe care l-am făcut a fost să avem un standard ridicat de recrutare a talentelor si să nu facem niciodată un compromis. Larry si Sergei si-au dat seama din timp că se va ajunge la o revenire la mediocru în caz contrar. Să presupunem că angajezi o persoană foarte bună, ea va angaja pe cineva aproape la fel de bun, care, la rândul ei, va angaja pe cineva aproape la fel de bun. În timp, vei angaja doar persoane cu abilităti medii.”
Acesta este motivul pentru care în cadrul Google, deciziile legate de angajare nu revin managerilor. Toate aceste decizii sunt luate prin intermediul unui comitet ai cărui membrii sunt concentrati asupra standardului de angajare.Ioana Matei.businessmagazin.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!