De ce Romania continua sa fie la coada Europei la capitolul infrastructura rutiera?
Cu 644 km de autostrazi, dintre care numai 530 construiti dupa Revolutie, România ramâne prinsa în „paienjenisul“ subdezvoltarii infrastructurii.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADNR) a platit 4,3 miliarde de euro pentru proiecte de autostrazi în perioada 2008-2014, iar în acelasi interval reteaua locala de sosele de mare viteza s-a marit cu doar 373 de kilometri, numarând în prezent 644 de kilometri, potrivit unei analize a ZF pe baza informatiilor transmise de compania de drumuri.
Cu suma pe care CNADNR a cheltuit-o începând din 2008 pâna în prezent se puteau construi peste 700 de kilometri de autostrazi, daca se ia în calcul un cost mediu de 6 milioane de euro/kilometru.
De ce acesti bani înghititi de CNADNR s-au vazut în realizari concrete la jumatate fata de cât s-ar fi putut face si, mai ales, de ce România continua sa fie la coada Europei la capitolul infrastructura rutiera? Modul în care s-au cheltuit aceste sume poate reprezenta o masura a risipei realizate de-a lungul timpului, având în vedere ca CNADNR are anual un buget de 1,5-2 miliarde de euro, atât pentru autostrazi, cât si pentru drumuri nationale, dar rezultatele au întârziat sa apara.
„În ultimii 25 de ani a existat o risipa permanenta, însa important este cum poate fi aceasta diminuata, cu atât mai mult cu cât avem nevoie ca proiectele sa nu mai stagneze si sa nu mai fie oprite, asa cum s-a întâmplat anul acesta. Ce asteptam de la guvernanti este un bun management al resurselor, alte atributii nu au. Trebuie sa vegheze la o normalitate“, spune Razvan Niculescu-Aron, prim-vicepresedinte al Patronatului Societatilor din Constructii (PSC).
Daca în prevederile bugetare proiectele de autostrazi urmau sa primeasca în perioada 2008-2014 circa 5,2 miliarde de euro, în realitate s-au efectuat plati de 4,3 miliarde de euro.
Citeste mai departe pe zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!