Metrorex ramane in subordinea Ministerului Transporturilor?
Ministrul Transporturilor Ioan Rus nu vrea sa cedeze Metrorex Primariei Capitalei, iar Autoritatea Metropolitana de Transport (AMT) ramâne în subordinea sa. Fondurile europene atrase de Metrorex au facut ca institutia sa aiba în 2015 cel mai mare buget. Astfel, aportul financiar al Bucurestiului la PIB a ajuns la 25%. Primarul general Sorin Oprescu nu are nici un aport în strategia de transport public, licentele de transport si armonizarea legislatiei nationale la cea europeana.
Succesul Metrorex în atragerea fondurilor europene îl scoate din minti si din joc pe Sorin Oprescu, care dorea sa aiba în subordine metroul bucurestean. Nici un ministru al Transporturilor nu a vrut sa scape din mâna Metrorex, mai ales dupa exemplul de proasta administrare a RATB, gaura neagra în bugetul Municipalitatii.
Aurel Radu, directorul Metrorex, sustine ca nu s-a mai discutat despre trecerea Metrorex în subordinea Municipalitatii, dar crede ca nici nu se va mai lua în discutie. “În prezent, noul ministru vrea sa revitalizeze Autoritatea Metropolitana de Transport (AMT), care, asa cum se stie, nu îsi realizeaza scopul. Deocamdata se lucreaza la reasezarea, si din punct de vedere functional, a AMT si, din discutiile care sunt pe acest subiect, se încearca sa se dea rolul Autoritatii de stabilire a strategiei, de control al politicilor de dezvoltare si integrarea sistemelor de transport public, pentru ca AMT nu are deocamdata decât un rol foarte redus, la nivelul licentelor pe care le acorda. Din prisma aceasta s-a luat în considerare si legislatia europeana care da anumite coordonate transportului public si întâi trebuie sa se armonizeze legislatia, care sa se implementeze si la nivelul tarii”, a spus directorul Metrorex citat de B365.
Investitii pentru transport
Conducerea Metrorex anunta ca în 2015 metroul din Bucuresti ar putea beneficia de cel mai mare buget din istorie pentru investitii. Dintr-un total de circa 2,7 miliarde de lei, 2,5 miliarde de lei sunt bani europeni. “Bugetul pentru anul viitor, solicitat si sunt sanse mari sa fie aprobat, este de 2,5 miliarde de lei, bani europeni, fara cei pentru Magistralele 1 si 3. La aceasta suma se adauga circa 40 milioane de lei, bani elvetieni, pentru prelungirea Magistralei 4 pâna la Progresu, si 150 milioane lei pentru Magistrala 6. Astfel, bugetul de anul viitor va ajunge aproape de 3 miliarde de lei”, a declarat Catalin Homor, directorul de investitii al Metrorex. Gabriela Dinescu, puterea.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!