Mediatorul nu intimideaza, nu judeca si nu da pedepse
M-am gândit de mult timp sa-i asigur pe toti potentialii clienti ca atunci când au conflicte în familie si au nevoie de noi, pentru a-i asculta si a interveni cu maxima responsabilitate si tact în scopul de a aplana disputa, le stam la dispozitie la birou si suntem foarte prietenosi (ha, surpriza, nu?!), desi ei cred ca vrem sa-i intimidam, sa-i judecam si, eventual, sa le dam si câte o pedeapsa!
Cu riscul de ”a-i dezamagi” pe cei care înca nu ne-au trecut pragul, trebuie sa le spun ca nu facem nimic din toate acestea, ba mai mult, ascultam cu atentie ce are omul de spus si de argumentat si apoi stabilim care sunt caile legale pe care le avem la dispozitie, pentru a invita si celelalte parti implicate, la o discutie asupra obiectului disputei. Uneori, când oamenii nu mai au deloc încredere în cei cu care se afla în conflict, dialogul pe care îl presupune medierea poate avea loc separat, sub forma de negociere a cerintelor lor, prin intermediul mediatorului.
Când este vorba despre certurile din familie, persoanele care au initiativa de a solicita o interventie din partea unui mediator, încep cu reticente, de genul:
– As vrea sa nu discutam în biroul dumneavoastra anumite aspecte, nu am ajuns în faza în care certurile sa fie insuportabile si nu vreau sa dau un caracter definitiv demersurilor de mediere. Încerc o reconciliere si nu stiu cum va reactiona sotul/ sotia/ copilul în situatia de a discuta problemele aparute între noi, în fata mediatorului.
Cum mediatorul trebuie sa pastreze confidentialitatea si delicatetea în abordarea cazurilor, de multe ori, locul de întâlnire ales, pentru a fi cât mai neutru, este biroul nostru, dar am acceptat ca dialogul sa se desfasoare si la locul de munca al persoanei solicitante sau a celei invitate, pentru ca acestea sa se simta în largul lor.
Partea buna a lucrurilor este ca, dupa prima sau a doua întâlnire, cel care apeleaza la mediator întelege care sunt pasii pe care urmeaza sa îi parcurga împreuna cu acesta, pentru ca disputa pe care a reclamat-o la început sa devina un obiectiv pe care are sanse sa îl poata îndeplini, dar numai în masura în care accepta sa fie rational în rezolvarea conflictului si sa admita ca solutiile acestuia trebuie sa fie agreate si de partea invitata la mediere. Tipul de solutie win-win (câstig-câstig).
Citeste mai departe pe ziaruldeiasi.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!