Masterplanul de Transport va fi finalizat la sfarsitul lunii noiembrie

 

Masterplanul de Transport a încheiat etapa de dezbatere publica pe 31 octombrie, urmând ca autoritatile sa filtreze propunerile primite si sa finalizeze documentul.

ministerul transporturilorMarcel Bolos, seful Programului Operational Sectorial Transport, care raspunde de Masterplan, ne-a declarat ca la finalul lunii noiembrie vom cunoaste care sunt proiectele preluate din sugestiile operatorilor din domeniu.

Masterplanul de Transport a fost criticat de firmele din domeniu, acestea acuzând ca este neglijent întocmit si nu ca are o viziune integrata a dezvoltarii sectorului rutier, feroviar si naval.

Operatorii din transporturi mai acuza consultanul care a întocmit proiectul ca a utilizat cifre incorect, ca anumite investitii strategice sunt neglijate sau lipsesc din Masterplan (de exemplu Aeroportul Baneasa).

Domnul Bolos a avut amabilitatea sa ne raspunda, într-un amplu interviu, la principalele obiectii ridicate de operatori.

Reporter: În primele pagini ale Masterplanului de Transport, ne întâmpina urmatorul mesaj: „Raportul de fata constituie o versiune de lucru. Aceasta versiune nu este una finala si va fi actualizata pe baza analizelor mai detaliate care sunt înca în desfasurare, în special pe sectoarele de transport feroviar, naval, aerian si intermodal. Actualizarea raportului va fi efectuata în paralel cu luarea în considerare a observatiilor ce vor fi primite în timpul procedurii de consultari publice”.
Ce analize detaliate sunt în desfasurare si cum vor modifica acestea continutul documentului care a trecut deja printr-o dezbatere publica ampla în octombrie? Dezbatem cumva altceva? Si ce se întâmpla daca analizele nu se mai potrivesc cu propunerile mediului de afaceri si cu proiectele din masterplan?

Marcel Bolos: În perioada în care am avut dezbaterile publice, au fost formulate o serie de observatii, atât din partea asociatiilor profesionale, cât si din partea companiilor din transporturi. Toate aceste propuneri vor face obiectul unei analize detaliate a consultantului, pentru ca metodologia de elaborare a Masterplanului este avizata de Comisia Europeana. Astfel, orice fel de observatii trebuie trecute prin aceasta metodologie.

În consecinta, daca, de exemplu, sunt observatii care privesc proiectele din cadrul sectorului de transport rutier, acestea se preiau cu ajutorul modelului national de transport, se determina indicatorii specifici din acest model (modificarea numarului de calatorii, ca urmare a realizarii proiectului, timpii de întârziere pe zona care face obiectul propunerii, accesibilitatea mediului de afaceri si a zonelor urbane la reteaua de transport) si se introduc în modelul national de transport.

Citeste interviul integral pe bursa.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie