Angajarea gestionarilor. Vezi reglementari

 

Legea care reglementeaza angajarea gestionarilor, constituirea de garantii si raspunderea în legatura cu gestionarea bunurilor agentilor economici autoritatilor sau institutiilor publice este Legea nr. 22/1969, cu modificarile si completarile ulterioare.

dosareDefinitie: Gestionar, în întelesul Legii nr. 22/1969, este acel angajat al unei persoane juridice prevazute la art. 176 din Codul Penal care are ca atributii principale de serviciu primirea, pastrarea si eliberarea de bunuri aflate în administrarea, folosinta sau detinerea, chiar temporara, a acesteia.

Conditii privind angajarea gestionarilor

În conformitate cu prevederile art. 3 din Legea nr. 22/1969, poate fi gestionar persoana care:

– a împlinit vârsta de 21 de ani;

– a absolvit scoala generala sau o scoala echivalenta;

– are cunostintele necesare pentru a îndeplini aceasta functie.

În functie de complexitatea gestiunilor, de natura si valoarea bunurilor si de cunostintele ce le implica gestionarea lor, ministerele si celelalte organe centrale stabilesc:

a) categoriile de gestiuni pentru care gestionarul trebuie sa fi absolvit liceul ori o scoala profesionala în specialitatea corespunzatoare gestiunii sau o scoala echivalenta si sa aiba un anumit stagiu în munca de gestionar;

b) categoriile de gestiuni pentru care functia de gestionar poate fi îndeplinita si de cel care a împlinit vârsta de 18 ani.

Citeste articolul integral pe legestart.ro

Cuvinte cheie: , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie