Prelucrarea apelurilor de urgenta primite de la Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta la numarul 112 referitoare la transportul materialelor lemnoase
In Monitorul oficial nr. 759 din 20 octombrie 2014 a fost publicat Ordinul nr. 856/2014 al ministrului Mediului si Schimbarilor Climatice, Departamentul pentru Ape, Paduri si Piscicultura privind prelucrarea apelurilor de urgenta primite de la Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta la numarul 112 referitoare la transportul materialelor lemnoase.
In cadrul actului normativ se arata:
Prin grija autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura se organizeaza Centrul de expertiza si coordonare la distanta, denumit in continuare Centrul APCRS, care va functiona ca structura specializata in furnizarea de informatii specifice necesare resurselor de interventie in solutionarea urgentelor referitoare la transportul materialelor lemnoase sesizate catre Serviciul de urgenta 112, potrivit art. 3 lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 160/2008.
Furnizarea informatiilor specifice se face in urma interogarii bazei de date a Sistemului informational integrat de urmarire a materialelor lemnoase, denumit in continuare SUMAL,prevazut la art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 470/2014 pentru aprobarea Normelor referitoare la provenienta, circulatia si comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spatiilor de depozitare a materialelor lemnoase si al instalatiilor de prelucrat lemn rotund, precum si a unor masuri de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European si al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligatiilor ce revin operatorilor care introduc pe piata lemn si produse din lemn, cu modificarile si completarile ulterioare.
Centrul APCRS prelucreaza prin interogarea bazelor de date din SUMAL informatiile primite de la centrele unice pentru apeluri de urgenta prevazute la art. 6 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2008, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 160/2008, referitoare la transportul materialelor lemnoase, corespunzator atributiilor acestor centre prevazute la art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2008, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 160/2008.
Centrul APCRS este dotat cu sistemele tehnice electronice necesare accesului in SUMAL si in Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta in scopul preluarii apelurilor de urgenta referitoare la transportul materialelor lemnoase redirectionate de centrele unice pentru apeluri de urgenta.
Functionarea Centrului APCRS este asigurata permanent.
Centrul APCRS verifica in baza de date SUMAL validitatea codului unic online prevazut la art. 3 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 470/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, cod asociat numarului de inmatriculare al mijlocului de transport al materialelor lemnoase comunicat de catre centrele unice pentru apeluri de urgenta si corespunzator datei si orei la care s-a primit sesizarea. In lipsa numarului de inmatriculare al mijlocului de transport nu este posibila identificarea codului unic online alocat transportului sesizat, fapt pentru care Centrul APCRS nu va fi apelat in sistemul 112.
Daca Centrul APCRS constata validitatea codului unic online, comunica aceasta operatorilor din centrele unice pentru apeluri de urgenta pentru a inchide fisa apelului.
Daca Centrul APCRS constata ca nu exista codul unic valid, comunica aceasta operatorilor din centrele unice pentru apeluri de urgenta, care vor transfera apelurile si catre dispeceratul de urgenta al inspectoratului judetean de politie competent teritorial, respectiv al Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti, pentru a actiona conform competentelor. Georgiana Matache, infolegal.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!