Contractul pentru autostrada Comarnic-Brasov nu a fost semnat inca, la 10 luni de la desemnarea constructorului
Nici cea de-a treia încercare a francezilor de la Vinci se pare ca nu are sorti de izbânda. Contractul pentru autostrada Comarnic-Brasov, primul proiect care urma sa se faca în baza unui contract de concesiune, adica pe banii constructorului, nu a fost semnat nici acum, dupa 10 luni de la desemnarea constructorului.
Mai mult, conform ultimelor discutii pe marginea acestui subiect exista indicii clare ca întelegerea cu Vinci-Strabag-Aktor, consortiul desemnat câstigator în decembrie 2013, va pica.
Primul si cel mai important indiciu ca autostrada Comarnic-Brasov nu va fi realizata de consortiul mentionat mai sus consta în faptul ca proiectul trebuie inclus în deficitul bugetar.
Potrivit unor surse din cadrul Ministerul Transporturilor, pâna în prezent, reprezentantii Eurostat nu au fost de acord ca acest proiect sa nu apara în deficitul bugetar. Ministrul transporturilor, Ioan Rus, declara în luna august, la adevarul.ro, ca din punct de vedere al traficului, Comarnic-Brasov se califica pe prima pozitie pentru a deveni autostrada, însa “ne încurca deficitul bugetar”. “Sa zicem ca ei fac autostrada în patru ani si costa 2 miliarde de euro si noi le-o platim în 25 de ani. Una e sa îmi puna în deficit 500 de milioane de euro pe an în patru ani si alta e sa îmi treaca 70 de milioane de euro pe mai multi ani. Pentru ca asa îmi impacteaza bugetul, trebuie sa reducem alte cheltuieli din alte parti”, spunea Ioan Rus, în urma cu doua luni.
Al doilea indiciu este sursa de finantare. Surse din cadrul CNADNR, ne-au precizat, la finele lunii trecute, ca reprezentantii consortiului nu au reusit sa obtina finantarea necesara pentru acest proiect. “Vinci a reusit sa obtina angajamente clare de finantare pentru demararea lucrarilor, însa nu pentru toata suma. Ei spera ca în termen de 1-2 luni sa resolve aceasta problema”, ne-au precizat sursele din CNADNR.
Un alt indiciu este modificarea traseului si obtinerea avizului de mediu. Economica.net arata în urma cu câteva zile ca proiectul a suferit modificari de traseu, ceea ce înseamna ca este necesara actualizarea Acordului de Mediu.
Includerea autostrazii Comarnic-Brasov în categoria proiectelor care vor fi realizate cu FONDURI EUROPENE, asa cum apare în Master Planul General de Transport , este cel mai concludent indiciu ca întelegerea cu francezii nu mai are sanse sa fie dezvoltat. Acum autoritatile vor sa-I convinga pe reprezentantii Comisiei Europene sa finanteze acest proiect.
Citeste mai departe pe capital.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!