Solutii ANAF la problemele intampinate in accesarea serviciului „Spatiul privat virtual”

 

Contribuabilii care vor sa acceseze serviciul „Spatiul privat virtual”, disponibil pe site-ul ANAF din luna septembrie, pot intampina unele dificultati, in special, in etapa de inregistrare cu nume de utilizator si parola. Pentru rezolvarea acestora, ANAF a publicat recent un document care cuprinde cateva solutii.

Cumparaturi onlineServiciul „Spatiul privat virtual”, reglementat prin OUG nr. 40/2014 si implementat prin Ordinul MFP nr. 1154/2014, pune la dispozitia persoanelor fizice un spatiu virtual, aflat pe serverele MFP/ANAF, prin intermediul caruia contribuabilii pot comunica catre ANAF acte administrative fiscale. Asa cum este mentionat si in actul normativ, acest serviciu este optional, nu obligatoriu, asa incat contribuabilii pot trimite in continuare acte catre Fisc si prin mijloacele clasice (posta, fax).

Acest serviciu poate fi accesat gratuit, 24 de ore din 24, insa pana la sfarsitului anului 2014 va fi disponibil doar pentru contribuabilii cu domiciliul fiscal in Bucuresti si in judetul Ilfov, urmand ca din 2015 sa fie extins si pentru contribuabilii din restul tarii.

Conform Ordinului MFP nr. 1154/2014, pentru a accesa „Spatiul privat virtual” persoanele fizice trebuie sa-si dovedeasca identitatea, avand la dispozitie doua modalitati in acest sens.

Astfel, persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere se identifica electronic cu certificate digitale calificate numai pentru obligatiile fiscale pentru care, in relatia cu organul fiscal, se identifica prin codul de inregistrare fiscala, se arata in ordinul citat.

Citeste articolul integral pe avocatnet.ro

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie