Legaturile cu Moldova – Noua prioritate in Masterplanul General de Transport

 

Masterplanul General de Transport da în continuare batai de cap autoritatilor, care, recunoscând ca exista o grava problema cu tot ce înseamna legaturile cu Moldova, avanseaza ideea realizarii unor rute care nu sunt cuprinse în coridoarele agreate cu oficialii europeni, ceea ce ar înseamna ca termenul propus pentru realizarea integrala a acestora ar putea fi cu mult depasit.

autostrada nadlac-arad“Pe autostrada noi avem de rezolvat toata tara, când vom prioritiza în Programul Operational. Avem o problema grava cu tot ce înseamna Moldova. Dinamica de dezvoltare a judetelor din vestul tarii este mai mare decât a celor din est, iar daca nu facem nimic si nu prioritizam o legatura între Moldova si Transilvania, judetele de acolo se mentin la un nivel de dezvoltare scazut si cu probleme sociale mari. Este inadmisibil pentru un stat national. Aceasta legatura se poate face prin autostrada Brasov – Bacau si una pe deasupra care merge de la Iasi si se opreste pe autostrada Transilvania. De îndata ce se termina dezbaterea publica a Master Planului pe transport si vom avea Programul Ope­rational, la finele lunii noiembrie, atunci prin acest program vor aparea si prioritizarile”, a spus mi­nistrul Transporturilor Ioan Rus.

Contactat telefonic, Augustin Hagiu, presedintele de onoare al Federatiei Operatorilor Români de Transport (FORT), a declarat pentru Curierul National ca nu stie la ce s-a referit ministrul când a spus „una pe deasupra care merge de la Iasi si se opreste pe autostrada Tran­sil­vania”. „Nu stiu ce vine de la Iasi si se opreste pe autostrada Transilvania. Ce vrea sa fie? Autostrada sau altceva?”, a spus Hagiu.

Întrebat daca proiectele prevazute în Master-plan sunt viabile din punct de vedere al transportatorilor, Hagiu a spus ca „nu se poate discuta despre fiabilitate când este vorba despre constructii care se vor finaliza în anii 2020 – 2030”. „Ar dura cel putin trei ani doar ca sa se mute finantarea în afara coridoarelor, fara sa mai vorbim si despre studiile de fezabilitate. Care ar fi termenul de finalizare al acestor proiecte?”, a afirmat Hagiu.

Potrivit acestuia, în cadrul discutiilor care au avut loc saptamâna trecuta la Ministerul Trans­porturilor pe tema Master-planului, transportatorii au avut o serie de propuneri viabile care ar descongestiona traficul în zonele foarte aglomerate.

„Noi am propus sa mergem de Coridorul IV, pe constructia autostrazii Pitesti – Sibiu în paralel cu rezolvarea legaturilor dintre Moldova si Transilvania. Astfel ar fi necesara reabilitarea DN 11 Brasov – Bacau (cu refa­cerea podului de la Oituz), DN 2D – Focsani – Târgu Secuiesc si relatia Bacau – Miercurea Ciuc. Daca aceste trei rute ar fi deschise s-ar usura traficul pe Vatra Dornei si DN 1A”, a explicat Augustin Hagiu. Afrodita Cicovschi, curierulnational.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie