Cati kilometri de drumuri nationale, expres sau de autostrazi vor fi construiti cu bani de la UE in noul exerctiu financiar 2014-2020?

 

Ministrul Transporturilor Ioan Rus a evitat sa raspunda la nivel concret, la întrebarea: câti kilometri de drumuri nationale, expres sau de autostrazi vor fi construiti cu bani de la Uniunea Europeana, în noul exerctiului financiar 2014-2020.

ioan rusSoselele de mare viteza trecute în master planul ministerului Transporturilor vor fi finantate cu bani de la Uniunea Europeana, pentru tronsoanele de interes european, adica coridoarele de transport, si cu bani de la bugetul statului, pentru drumurile nationale sau soselele expres care sunt doar de interes intern.

Ministrul Ioan Rus a declarat ca bugetul alocat României pentru perioada 2014-2020, pentru constructia de drumuri si autostrazi este cuprins între sase si opt miliarde de euro. Rus a evitat sa raspunda la nivel concret ce se va construi cu bani de la EU si ce se va construi cu bani de la bugetul statului. „Exercitiul financiar 2014-2020 va începe practic în 2016, deoarece noi mai avem de cheltuit o suma mare de bani din exerctiul trecut. La suma de sase-opt miliarde de euro care ni se aloca, România trebuie sa contribuie cu 15 la suta, adica peste un miliarde de euro. Noi asteptam pâna la finalul lunii noiembrie 2014 sa vedem câti bani ne ramân anual la bugetul statului din acciza suplimentara pe carburanti. Abia dupa luna noiembrie ne putem face niste calcule, atunci vom putea stii daca vorbim despre un miliard de euro sau de doar 500 de milioane de euro, pentru a vedea ce drumuri putem construi cu bani de labugetul de stat”, a spus Rus.

Autostrada Transilvania finanantata din acciza pe motorina

Lucrarile la Autostrada Transilvania, continua pe un tronson de noua kilometri cuprins între Gilau si Nadasel, fiind primul tronson de autostrada construit din acciza suplimentara la combustibili. Ioan Rus a declarat, vizavi de afirmatiile facute de Dorin Umbrarescu, patronul firmei Spedion UMB SRL, care construieste tronsonul respectiv ca platile nu pot fi facute atunci când vor constructorii. „Sunt si astfel de momente în viata. În general, toti constructorii se plâng de astfel de probleme si anume ca platile nu sunt facute când vor ei. Este un interval de timp, în care specialistii Ministerului Transporturilor confirma lucrarile executate si abia apoi se fac platile. Asa este peste tot în lumea civilizata”, a spus Rus, care a mai adaugat ca în maxim doua saptamâni va fi cunoscut constroctorul care va lucra pe tronsonuil de 60 de kilometri cuprins între Bors si Suplacu de Barcau.

„Regele” asfaltului Dorinel Umbrarescu s-a plâns de faptul ca a lucrat pâna acum doar pe banii lui si ca Ministerul Transporturilor nu a platit niciun leu pentru lucrarile executate. Mihai Soica, evz.ro

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie