Drumul cu trenul cu 20% mai „lung” decat cel cu masina

 

Chiar si în conditiile unei infrastructuri rutiere insuficiente, tot drumul cu masina este mai rapid decât cel cu trenul, între Bucuresti si principalele orase ale tarii.

trenViteza redusa de pe magistralele de cale ferata face ca timpul necesar unei calatorii cu trenul sa fie mai mare decât cel pierdut pe sosele, între Bucuresti si principalele orase din România, cele aflate la o distanta apreciabila de Capitala, potrivit Masterplanului General în Transporturi, prezentat de Ministerul Transporturilor.

Potrivit documentului, cei care vor sa mearga din Bucuresti la Galati vor pierde cu 83% mai mult timp daca o vor face cu trenul, în loc sa aleaga soseaua. Daca s-ar face un clasament, pe locul 2 ar fi Aradul, unde cei care aleg sa calatoreasca pe cale feroviara vor face cu 63% mai mult decât cei care vor merge pe sosea. Urmeaza Oradea, cu 63%, si Iasiul, cu 45%. Cei care vor merge pâna la Timisoara vor pierde cu 39% mai mult timp daca vor alege trenul în locul masinii. Din cele sase orase mari prezentate în Masterplan, cel mai bine se prezinta Constanta. Chiar daca infrastructura feroviara a fost în mare parte refacuta, efectul autostrazii care leaga cele doua orase este vizibil: drumul cu trenul tot este cu 20% mai “lung” decât cel cu masina.

Iata si care este viteza comerciala a trenurilor pe cele sase rute prezentate în Masterplan:

Bucuresti-Galati: 55 km/h

Bucuresti-Oradea: 56 km/h

Bucuresti-Arad: 59 km/h

Bucuresti-Timisoara: 61 km/h

Bucuresti-Constanta: 110 km/h, pe calea ferata care a fost reabilitata.

Evident, planurile pentru perioada urmatoare, 2014-2020, sunt marete. Guvernantii si-au fixat ca obiectiv atingerea unei viteze de croaziera de 100 km/h si a unei viteze maxime de 160 km/h. Distanta dintre Bucuresti si granita cu Ungaria (via Brasov, Teius), de exemplu, ar trebui parcursa cu trenul în sase ore si 30 de minute, fata de durata actuala, de 12 ore si 10 minute. Totusi, costurile totale pentru reabilitarea acestui coridor feroviar se ridica la 1,7 miliarde de euro, suma în care este inclusa si achizitia de material rulant nou (15 locomotive electrice si 7 rame). economica.net

Cuvinte cheie: , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie